Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Räntehöjningar...hur har det påverkat er?

Med alla räntehöjningar på kort tid,hur har ni klarat av det? Personligen tycker jag att det var bättre när man inte kunde ta lån och krediter för när man väl har dom är det ett helvete att bli av med dom.Det känns som de aldrig kommer ta slut.Om man ändå kunde vrida klockan tillbaka.

Med alla räntehöjningar på kort tid,hur har ni klarat av det? Personligen tycker jag att det var bättre när man inte kunde ta lån och krediter för när man väl har dom är det ett helvete att bli av med dom.Det känns som de aldrig kommer ta slut.Om man ändå kunde vrida klockan tillbaka.
Kan bara hålla med dig, känner precis som du-never ending story

Har bara insett att de kommer ta längre tid att bli av med, men vi går fortfarande runt. Utrymme finns att extra amortera så förhoppningsvis blir vi inte så påverkade trots allt. Slutsumman blir ju högre med högre ränta. Men de är inte de viktigaste för oss i dagsläget. Är glad att man kan betala allt.

Räntan på några av mina skulder som ligger för utmätning har tickat upp lite, på många skulder har räntan fastställts av TR och påverkas inte.
Så summerat kommer min löneutmätning pågå nån månad längre p g a höjda räntor.

När min löneutmätning är klar är det spara som gäller! Har bestämt mig för att ALDRIG mer ta ett lån (undantag ev bolån), aldrig ta en kredit!!
Vill vara fri och lägga mina pengar på annat än svindyra räntor.

Vi har rörlig ränta på alla våra lån och det känns. Det gäller att härda ut detta år och överleva.
Detta forum är bra på många sätt med kunniga och kreativa människor men många av mina krediter och lån hade jag inte haft om det inte vore för tips i detta forum. Så det är på gott och ont. Jag kämpar för att klara upp min situation utan att tvingas sälja vårt gemensamma boende. Ingen situation jag önskar att någon ska behöva befinna sig i. Sista veckorna har varit nattsvarta. Och än är det inte över.
Ta inga lån för att betala andra lån. Dra i handbromsen och gör allt du kan för att undvika KFM.

Mitt lån på Ica banken har ökat från 5,60% till 8,60% och jag betalade 2800:- i början, nu är det uppe i 3600:- ca. Det suger.
Har fler lån och krediter med redan hög ränta, ingen av de andra har ändrats så vitt jag vet.

Mitt lån på Ica banken har ökat från 5,60% till 8,60% och jag betalade 2800:- i början, nu är det uppe i 3600:- ca. Det suger.
Har fler lån och krediter med redan hög ränta, ingen av de andra har ändrats så vitt jag vet.
Vår bolåneränta har ökat från 1,86% till dagens 4,47% på mindre än ett år. Samma sak gäller våra blancolån där räntan bara höjs och höjs. Medmera Coop är värst! Uppe i över 16% tror jag. Helt galet. Och så ökade elkostnader och maten är svindyr.

Vår bolåneränta har ökat från 1,86% till dagens 4,47% på mindre än ett år. Samma sak gäller våra blancolån där räntan bara höjs och höjs. Medmera Coop är värst! Uppe i över 16% tror jag. Helt galet. Och så ökade elkostnader och maten är svindyr.
hur stort är Coop lånet på 16% ??

Maten är det enda som märks här haha...

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp