Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Räntebesked och rotavdrag

Hej går inte runt längre typ.
Får jag nått räntebesked runt årets slut för att se hur mycket ränta jag betalat? Tänkte jämnka from jan-2023 för att betala bort småskit.
Sen har jag haft hantverkare hemma som drar av rotavdrag . Påverkar de min skatt?
Ber om ursäkt för dumma frågor.

Får jag något räntebesked vid årets slut hur mycket ränta jag betalat? Tänkte jämnka från jan 2023. Annars utgår jag från förra årets deklaration och räntan har ju ökat endel sen dess..

Sen har jag haft hantverkare hemma som drar av rotavdrag . Påverkar de jämkningen eller så?

Du bör få ett räntebesked från varje kreditgivare, men det kommer under Jan-mars, och i vissa fall inte alls. Sammanställningen ser du sedan på deklarationen i mars.
Varför inte jämka för 2022? Det har du kanske redan gjort?

Rotavdrag vet jag inget om, så där passar jag.

Räcker det inte med en trådstart?

Får jag nått räntebesked runt årets slut för att se hur mycket ränta jag betalat? Tänkte jämnka from jan-2023 för att betala bort småskit.
Sen har jag haft hantverkare hemma som drar av rotavdrag . Påverkar de min skatt?
Ber om ursäkt för dumma frågor.
Rot kan påverka, svårt säga om det gör någon skillnad utan att veta mer kring ekonomin din.

Rot för 2022 påverkar inte din jämkning du tänker göra 2023

Betalar du mindre skatt än vad hantverkaren tar i rot så påverkar det

Har du betalat mer i skatt än rotavdraget så ska det inte påverka din skatt alls.

Har du t.ex använt rot 50000 och betalat 50000 i skatt så kommer du inte få ränteavdrag på eventuella lån.

Fungerar på samma sätt

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp