Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Räntebesked 2021

Tror bara att jag har fått en enda uppgift om erlagd ränta under året. Hur är det för er andra? Är det ovanlig sen rapportering, eller slarvar lånebolagen med att meddela kunderna om räntebeskeden?

I många fall så får du själv leta upp dem på respektive kreditgivares hemsida genom att logga in. Jag har endast fått ett besked per post (Swedbank).

Tror bara att jag har fått en enda uppgift om erlagd ränta under året. Hur är det för er andra? Är det ovanlig sen rapportering, eller slarvar lånebolagen med att meddela kunderna om räntebeskeden?

Du får nog logga in på respektive lånebolag för att kunna se dina räntor. Tror vissa inte skickar ut för att spara på miljön. Detta blir mer och mer vanligt.

En del kommer på kivra.

Jag har fått Ecster och Remember i brevlådan, sen ett par st till mailen. Tror inte jag fått någon till Kivra.

Jag har inte fått en enda :axelryck:

Jag har fått från Swedbank, Resurs (ellos och jotex) och Collector (Betalkoll och köp med delbetalning) än sålänge. Totalsumman på bara dem är skrämmande..

Än sålänge fått ifrån Remember och nu idag från Folkefinans (Monetti/Frogtail/Kredit365) men känns konstigt. När jag är inne på enbart Monettikrediten räknar jag i transaktionerna att ser jag totalt 3400kr ränta från enbart den krediten men i mailet jag fick om ränta står det endast 2300kr. Sen har jag även haft flera Monettilån under året och även Frogtail där jag räknade upp till åtminstone 600kr på enbart Frogtail.. Vi får väl se helt enkelt.

Fick från Credway(Northmill) idag på email.

någon som fott från gotica inkasso eller intrum?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp