Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Ränteavdrag på konsumtionslån ska trappas av - Förslag från Regeringen

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Samtidigt som uttagen skatt på överskott av kapital 2023 från privatpersoner var 73 miljarder kronor, justerat för skattereduktioner...

Om dom tar bort ränteavdraget på blancolån, kommer man då inte ha något underskott om man bara har blacolån?

Ja precis det blir så

Om det enda som håller folks huvuden ovanför vattenytan är att få tillbaka 15, 20 el 40 000 på skatten är för mig ett mysterium, faktiskt...

Har haft grymma lån och betalat in skatt till förbannelse. Har fått tillbaka hyfsat men är knappast nåt som egentligen gjort skillnad i slutändan.

Folk räknar med avdrag och nästintill förväntar sig en sanering. Lätt att skylla på dem "rika" men i en dels fall är det nog ingen som tvingat personen att ta massa lån.

Människor i alla samhällsklasser behöver sluta konsumera mer är dem har råd. Och med tanke på de inlägg som brukar dyka upp innan skatteutbetalning är det nog ingen dum idé att ta bort

Om det enda som håller folks huvuden ovanför vattenytan är att få tillbaka 15, 20 el 40 000 på skatten är för mig ett mysterium, faktiskt...

Har haft grymma lån och betalat in skatt till förbannelse. Har fått tillbaka hyfsat men är knappast nåt som egentligen gjort skillnad i slutändan.

Folk räknar med avdrag och nästintill förväntar sig en sanering. Lätt att skylla på dem "rika" men i en dels fall är det nog ingen som tvingat personen att ta massa lån.

Människor i alla samhällsklasser behöver sluta konsumera mer är dem har råd. Och med tanke på de inlägg som brukar dyka upp innan skatteutbetalning är det nog ingen dum idé att ta bort

Jo, men varför inte ta bort avdraget för alla då?

Den enda klena trösten för min familj har varit att vi kan göra avdrag på alla de hemska lån som jag tagit och fått andra att ta, vilket gjort det möjligt att kunna jämka och således klara av alla utgifter varje månad. Men nu... nu vet i tusan vad som kommer hända. Nu har jag ju förvisso skuldsanering på gång, men oavsett. Jag har aldrig tagit ett lån och tänkt att jag ska få tillbaka på skatten, det var något jag upptäckte långt senare i mitt lånmissbruk.

Staten är horungar
de kommer aldrig med något beslut som är till ens fördel. Bara smuts beslut för o täppa till allt för en snart är det som Nordkorea

Införande med att lån tagna före visst datum har avdragsgill ränta och efter inte vore smidigare enligt mig, mer förutsägbart för låntagaren.

Om dom tar bort ränteavdraget på blancolån, kommer man då inte ha något underskott om man bara har blacolån?

Du kommer ju ha samma underskott ändå. Skillnader blir väl bara att du inte får dra av 30 procent på det om det handlar om blanco/krediter.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp