Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Ränteavdrag på konsumtionslån ska trappas av - Förslag från Regeringen

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Då kan vi vänta oss 2 år i alla fall. Nu är det all in o slippa eländet en gång för alla!
Ja e på så länge staten tar smällen för oss överbelånade, för dom "duktiga" kommer förbli det oavsätt..

En längre avtrappning vore bra. Tror effekten blir bättre av att lån/krediter tagna från ett visst datum inte har avdragsrätt på räntor.

En längre avtrappning vore bra. Tror effekten blir bättre av att lån/krediter tagna från ett visst datum inte har avdragsrätt på räntor.
Då får vi hoppas att ränteintäkter på pengar insatta efter ett visst datum inte längre beskattas och att det sker samtidigt (nej, kommer inte att hända, men logiken är densamma).

Sen tycker jag det är ganska fel att boräntor ska vara subventionerade. Det är orimligt av flera skäl men primärt är ju ett lån ett lån.
Nu får någon som kanske använder en villa på 200 kvadrat subvention på det lånet med någon som kanske köper en husbil på kredit och bor i denna ja har får nada.
Skippa det antingen helt eller inte alls.

Då får vi hoppas att ränteintäkter på pengar insatta efter ett visst datum inte längre beskattas och att det sker samtidigt (nej, kommer inte att hända, men logiken är densamma).
Nej tror man att det kommer ske kanske man ska ha särskild utskrivningsprövning:D

Sen tycker jag det är ganska fel att boräntor ska vara subventionerade. Det är orimligt av flera skäl men primärt är ju ett lån ett lån.
Nu får någon som kanske använder en villa på 200 kvadrat subvention på det lånet med någon som kanske köper en husbil på kredit och bor i denna ja har får nada.
Husbilslånet blir om jag fattat det rätt också subventionerat, ränteavdragen på billån mm skulle väl vara kvar, rena blanco och värdepapperskrediter som blir av med avdraget

Ja, samma med inkomst av kapital.
Bostad, värdepapper, ränteintäkter.
Skippa skatt på samtliga.

Husbilslånet blir om jag fattat det rätt också subventionerat, ränteavdragen på billån mm skulle väl vara kvar, rena blanco och värdepapperskrediter som blir av med avdraget
Det visste jag faktiskt inte, låter väl lite vettigare kan jag tycka.

Ja, samma med inkomst av kapital.
Bostad, värdepapper, ränteintäkter.
Skippa skatt på samtliga.

Håller verkligen med, men nu när försvarsutgifterna ökar och det rejält så känns det som att det här med slopad skatt är ett minne blott.
Är väl 2-3% av BNP som ska åt försvarshållet nu.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp