- Meddelanden
- 31 499
- Mottagna reaktioner
- 16 519
- Poäng
- 11 977
Jag förstår inte kopplingen?Om detta genomförs så får man hoppas på att bankerna tvingas sänka räntorna för att behålla kunder.
Jag förstår inte kopplingen?Om detta genomförs så får man hoppas på att bankerna tvingas sänka räntorna för att behålla kunder.
Det kommer inte ske..Det bör i så fall i samma veva införas skäligt räntetak för både nya och befintliga krediter/blancolån om ränteavdraget avskaffas.
Inga ränteavdrag, folk lånar mindre. Bankerna sänker räntorna för att få kunder.Jag förstår inte kopplingen?
Förstår fortfarande inte vad tvånget skulle vara med det blir säkert bra.Inga ränteavdrag, folk lånar mindre. Bankerna sänker räntorna för att få kunder.
Katastrof!!ref: https://www.regeringen.se/pressmeddelanden/2024/01/atgarder-for-att-motverka-overskuldsattning/
Spontant känns avtrappningen av ränteavdraget som en katastrof i dagens läge med räntekostnader som ökat med en 100% (?) för många redan. Att räntan möjligen kommer att sänkas framåt är en klen tröst.
Vad tycker ni? Kanske dags att göra en namninsamling här och förklara hur verkligheten ser ut.
Så är det med allt i det här samhället, familjer med barn, villa, volvo, vovve går först.Mest rättvisa hade nog varit om man helt slopade ränteavdrag för allt o alla ! Blir lite konstigt kan jag tycka att man väljer att behålla det för hus och lägenhets ägare ! Varför ska dom som tex bo i hyresrätt stå för deras ränteavdrag !