Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Ränta på lån för 300.000kr

Hade skött mitt lån i ett år.

Okej, tack för input allihopa. Då känns det rätt lovande :)

Inkomst ca 400k.
295.000 3,92% ränta som höjdes till 4,17 nu i årsskiftet.
Tror jag hade 0,93% UC när jag sökte.

Hur mycket i befintliga lån hade du då? Känns som jag kommer bli besviken på min sökning i april / maj.

Mitt sista samlingslån var nämligen ica på 250k med 8% ränta. Å Enda skillnaden nu blir typ 40k mer i inkomst. Plus lite mer avbetalt på lånen (blanco på totalt ca 530k).

Nuvarande ucbetyg 1.0%. Bör kunna sjunka lite till innan det är dax. Å har totalt 2ff som inte hinner försvinna.

Hur mycket i befintliga lån hade du då? Känns som jag kommer bli besviken på min sökning i april / maj.

Mitt sista samlingslån var nämligen ica på 250k med 8% ränta. Å Enda skillnaden nu blir typ 40k mer i inkomst. Plus lite mer avbetalt på lånen (blanco på totalt ca 530k).

Nuvarande ucbetyg 1.0%. Bör kunna sjunka lite till innan det är dax. Å har totalt 2ff som inte hinner försvinna.

Jag hade lika mycket i lån (295k)
Men jag fick lösenkrav på hela beloppet som dem erbjöd mig.
Har för mig att dem betalade ut 7000kr då mina skulder inte riktigt nådde upp till lånet som blev beviljat.

sjukt dåligt minne men jag tror jag hade 3 eller 4 FF

Har för mig att dem betalade ut 7000kr då mina skulder inte riktigt nådde upp till lånet som blev beviljat.

Ajdå. Då är det ju bara att glömma för mig att få närmare 5%. jag har lägre inkomst än dig och betydligt mer blanco. Har ett lån i nuläget med hyffsad ränta. Ikano 4.65% 80k men hade tänkte baka in det ändå. Med collector på12% 200k. Å låta ica på 8% 247k vara kvar

Vilken låneförmedlare gick du via??
Snart är det min tur att söka samlingslån.

Vilken låneförmedlare gick du via??
Snart är det min tur att söka samlingslån.

Just på det lånet så gick jag via advisa.
Har provat advisa några gånger och sen när jag provade Lendo så fick jag helt plötsligt erbjudanden från andra banker som aldrig lämnat något på advisa.
Men som sagt det är åt båda hållen och svårt att veta innan vilken som är bäst.

Tror ni 15år istället för 10år på ett belopp strax under 300k kan påverka mycket av antal erbjudanden?

Tänkte om det ses negativt med fler år eller inte. Är ju "skönt" att få en lägre månadskostnad iaf.

Är 35 år nu, så inte i närheten av pension om jag skulle fullfölja perioden.

Vore synd å gå miste om nått om jag valt fler år

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp