Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Ränta på banklån- jämkning

Hej!
Funderar på att söka jämkning för att kunna betala av snabbare på lånen, men undrar hur jag ska tänka när jag räknar ut årsräntan. Ska jag ta effektiva räntan och multiplicera på totala skulden idag? Eller måste jag ta effektiva räntan och multiplicera månad för månad med tanke på att den totala skulden minskar varje månad. Vill helst undvika att räkna fel och åka på restskatt.

Ha en bra dag! :)

Har du annuitetslån eller rak amortering?
Du borde fått en betalplan från din lånegivare!

Annuitetslån, har betalplan på det ena lånet men inte på de övriga!
Skulle kontakta långivare och begär betalplan så du ser exakt hur mycket ränta du betalar. Annuitetslån innebär ju att det in princip bara är ränta första åren.

Skulle kontakta långivare och begär betalplan så du ser exakt hur mycket ränta du betalar. Annuitetslån innebär ju att det in princip bara är ränta första åren.
Btw tror det finns kalkyler online som kan hjälpa dig. Där du fyller i belopp, ränta, återbetalningstid. Sedan ser du vad det kommer att kosta.

Tack, jag kontaktade de igår och begärde en betalplan bla Marginalen bank och Northmill men de verkade helt oförstående vad en betalplan är och menade att någon sådan finns inte utan hänvisar till den månadsfaktura som jag får varje månad!?

kan man inte bara höfta med ränteutgifterna? T.ex. lägga sig i en "safe zone", där man känner sig trygg med att man absolut minst kommer behöva betala så mycket ränta under året som man angett.

Räkna på något lägre ränta än förväntat.
Räkna absolut inte på effektiv ränta eftersom den tarmen uppläggningsavgift och aviavgifter.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp