Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Rädd - berätta igen...

Skönt du gjort det stora steget och berättat. Lovar att allt kommer bara bli bättre från nu! Vet hur du känner dig just nu. Nyfiken fråga bara. Hur ser din familjesituation ut? Har föräldrarna hjälpt till med att samla lån och så? Hur gamla är dina barn?
Min sambo har hjälpt mig en gång tidigare.. pma gärna om du vill prata.. vill inte skriva för mycket för ja vill gärna hålla lig så anonym jag kan ändå

Skulle du hata någon nära som spelat bort pengar, självklart är känslan att man tycker synd om personen.

Du har mycket att jobba med, men dina tankar just nu styrs förmodligen av ditt psykiska mående. Det är inte rationellt, precis som att spel inte heller är rationellt men att vi övertygar oss själva för kicken. Spelberoende är verkligen myckwt ångwst och kännt själv att man nästan är mer beroende av ångesten när man spelar än någon känsla av välbefinnande.

Det är svårt att sluta med beroende men om du lyckas så kommer du börja må bra och tillslut är även skulderna borta. Man kommer ut starkare som person efter allt det jobbiga.
Ja så är de verkligen! Tankarna är så jobbiga .. ont i huvudet..

jaaa såklart. Jag hade också misshandlat mig själv jättelänge utan att jag ens förstått det, bara att du fattar det är liksom SÅ jävla bra och en bit på vägen. Det är det, selfcare som gäller nu. Bygga upp självkänslan igen och försöka må bra. Det tar tid, blod svett och tårar men du kommer fixa det. Får gärna PMa mig också om du känner att du vill prata mer också.
Pmar gärna sen om ja får.. just nu är ja helt slut

Snälla snälla hjälp mig få kraft att våga.. har inte spärrat mig ja hoopas varje gång på vinsten som ska rädda mig från detta
Skriv ett brev, sök hjälp hos psykolog för dina tankar du har.... spärra dig! Du kommer aldrig att vinna tillbaka det du har förlorat, jag har inte spelat på ett par år.. fick återfall en gång sen spärrade jag. Hade precis samma tankar som dig, allt kändes menlöst.. har fått hjälp av psykolog, läkare och min familj.. sen har jag fått reda ut min ekonomiska sits själv med lite hjälp av familjen. Tufft men jag ser att det ljusnar mer och mer för varje månad som går. Skriv pm om du vill prata mer. Kram

Starkt av dig att berätta. Du är inte ensam med allt du känner. Jag har ”berättat” en gång då det kom fram. Min sambo tog det bra och min svärmor hjälpte mig. Lovade att jag skulle berätta för min familj men har inte vågat än pga av den skammen man känner och rädsla..Nu har jag tredubblat min skuld och ingen vet.. Så du är absolut inte ensam. Glad att du tog det steget och önskar dig all lycka❤️<3

Kämpa på... hmm min spärr går ut om nio dagar för det blev "oväntat fel" rosa eller gul text när jag försökte med 12 eller 6 månader, men tre månader gick igenom och har fixat jättemycket. Det lutar åt att spärra om sig när man läser och blir påmind om känslorna.
Men håll ut ... försök tycka om dig själv. Vet att man slutar värdera sin existens, jag har tryckt bort 420 000 kr på några timmar som jag hade väntat på i två dagar för några år sen. Den ångesten var bra! Från hur nöjd som helst till total chock, vill nog inte vara där igen.

Starkt av dig att berätta! Om du är född 86 så är du lika gammal som mig, jag har också barn, familj, allt. Men livet är inte över, inte på många år, de bästa åren har du framför dig!

För två år sedan spelade jag sista gången, då spelade jag bort 6 siffrigt belopp på några dagar, trodde alla skulle hata mig, det var den värsta tiden i mitt liv, jag hade svikit alla igen! Då var jag nog inte så långt ifrån i mina tankar att lämna livet, men jag tänkte på barnen, mina barn som bara har mig, vars pappa knappt vill se dom, skulle jag lämna dom ensamma? Men jag kände mig så hopplös, jag hade spelat så många gånger innan och krypit till korset, till slut så trodde ingen att jag kunde sluta spela.....
Men jag slutade, jag skrev ett brev till mig själv, där jag i början kunde läsa vad otroligt dåligt jag mådde när jag ljög, spelade, manipulerade för tyvärr glömmer man bort de ganska fort och börjar att förfina spelet, trots allt är detta ens bästa vän som aktiv. Jag började gå en behandling men avslutade den sedan men går fortfarande på spelberoende möten och det ger mig så jävla mycket, jag är inte ensam där, det är flera i min sits, dom är också spelberoende....
Det är jobbigt att ta hjälp, men det är en underbar känsla, man kan släppa lite på skulden och skammen när man inser att man inte står själv!
Ta hand om dig ❤️ Du är viktig, glöm aldrig det!!

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp