Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Qliro inkasso missbruakd kredit?

Jag har tyvärr inte en chans att betala det som skulle betalas nu i juni (som avser maj, juni och juli). :(
Men kommer kunna betala i slutet av augusti, är bara rädd att det är för sent då?
Kommer inte vara för sent då , för du ska få uppsägnings pappret denna månaden :)

Verkar väldigt olika , ta tex mitt credway kredit som gick till inkasso gothia , dom avslutade inte på min uc ens , den blev avslutat 30 april ! Min löneutmätning startade 25 april ! Så när det låg hos inkasso så avslutade dom inte ens då . Sen vissa har dom avslutat direkt verkar det som . Så verkar väldigt olika hur företagen gör

Verkar väldigt olika , ta tex mitt credway kredit som gick till inkasso gothia , dom avslutade inte på min uc ens , den blev avslutat 30 april ! Min löneutmätning startade 25 april ! Så när det låg hos inkasso så avslutade dom inte ens då . Sen vissa har dom avslutat direkt verkar det som . Så verkar väldigt olika hur företagen gör
Hmm... mycket konstigt!! Tycker bara att de borde göra likadant för alla, man kan ju inte köra lottning om vem som ska få och inte.

Kollar man deras villkor så kan jag inte se att det står något om rapportering.
Minns inte vem det var, men någon här inne tog ju den striden med GoodCash om jag minns rätt? Och fick rätt då de inte hade uppdaterat sina villkor kring missbruksrapportering.
Hur mycket kan man hävda det i en eventuell tvist?

Kommer inte vara för sent då , för du ska få uppsägnings pappret denna månaden :)
Och då bör de inte skicka in rapport om missbrukad kredit förrän tiden på den pappret gått ut? Säg att det står att jag har till 31/8 på mig och jag betalar innan dess, då ska det ju inte rapporteras? För enligt kundtjänst så ska det återgå till det normala om man betalar enligt det brevet.

Och då bör de inte skicka in rapport om missbrukad kredit förrän tiden på den pappret gått ut? Säg att det står att jag har till 31/8 på mig och jag betalar innan dess, då ska det ju inte rapporteras? För enligt kundtjänst så ska det återgå till det normala om man betalar enligt det brevet.
Helt riktigt ! Ca 2-3 dagar efter tiden gått ut skickas det till Lowell ! Så betalar du bara i tid tex den 25/8 är det inga problem :)

Helt riktigt ! Ca 2-3 dagar efter tiden gått ut skickas det till Lowell ! Så betalar du bara i tid tex den 25/8 är det inga problem :)
Skönt!! Då kan jag pusta ut lite. Jag får verkligen inte dra på mig en anmärkning och ja, det är verkligen på gränsen, men måtte det gå!

Ni är fantastiska, tack tack tack för er hjälp! <3

Så uppfattade jag det, att du kommer få ett uppsägningsbrev som skulle skickas den 7/8. Då har du ca 30 dagar på dig att betala. Om du betalar så händer det inget. Om du inte betalar skickas skulden ta Lowell.
I absolut värsta fall om du inte kan skrapa ihop pengarna ring din hyresvärd och be med anstånd med en del av hyran (den delen som fattas) så slipper du att skulden går till Lowell.

Så uppfattade jag det, att du kommer få ett uppsägningsbrev som skulle skickas den 7/8. Då har du ca 30 dagar på dig att betala. Om du betalar så händer det inget. Om du inte betalar skickas skulden ta Lowell.
I absolut värsta fall om du inte kan skrapa ihop pengarna ring din hyresvärd och be med anstånd med en del av hyran (den delen som fattas) så slipper du att skulden går till Lowell.
Och jag fattade det då som att ”om du betalar så händer inget” = ingen anmärkning?
Jag ska se till att lösa pengarna till augusti, det måste gå om jag så ska sälja mig själv. CSN drar igång nu i augusti med, så det är ju guld värt och så lägligt!

Jag skickade min Qliro till inkassobolaget Lowell för ca 2 månader sen.
Har INTE fått missbrukad kredit. Gjorde Upp avbetalningsplan med Lowell och skulden är borta från Uc, men har inte fått missbrukad kredit :)

Vad fick du för avbetalningsplan hos Lowell?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp