Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Psykisk ohälsa

Absolut Kimsan , tig inte det alls att du ville skuldbelägga någon utan ville bara berätta att för mig va sjukskrivning ett bra alternativ:) och som vi skriver så är det helt olika. Så det är bra att vi skriver vad som funkar även om det inte är samma :) Detta forum har hjälpt mig oerhört mycket och att få höra allas olika historier .

Exakt så är det... När det stormade som allra värst för mig för ca. ett år sedan, så var detta forum så enormt värdefullt. Jag har oerhört mycket att tacka detta forum för och som sagt, alla råd passar inte alla. Man får helt enkelt sålla och ta till sig det som känns bäst för en själv. :)

Jag är sjukskriven 50 procent just nu för psykisk ohälsa och stress. Mycket pga vad jag ställt till med ekonomiskt efter 1 1/2 års spelmissbruk. Jag håller också med om att jobbet gör att man slutar att fundera och att det blir en pause i det hela.Men för min del så va det ohållbart att gå till jobb och ha ångest o panikattacker dagligen. Jag behöver landa i allt o acceptera min sitiuation med vad som komma skall räkningar, samtal, mail, löneutmötning och KF . Jag har långt ifrån landat men tar en dag i taget . Så jag tror det är individuellt hur man känner.
Beror nog också på vad man har för arbete.
Mitt arbete är krävande då man jobbar med människor som har både fysisk o psykisk ohälsa.
För att ge bra vård behöver man själv må bra och det är det jobbiga.
Mår man dåligt själv är det svårt att hjälpa andra på ett bra sätt.

Det är så oerhört individuellt och med mitt inlägg ville jag absolut inte skuldbelägga någon för att den personen behöver en annan väg att gå. Jag refererade enkom till min egen situation och vad som passade mig bäst... Jag har även ett väldigt fritt arbete där jag kan arbeta hemifrån och där jag är mycket utanför kontoret, vilket även gjorde att dagar som jag kanske kände mig oerhört ur balans, så kunde jag sitta med min laptop hemma vid köksbordet och arbeta...
Precis då funkar det bättre men för mig är det tuffare måste träffa människor öga mot öga som har olika lidanden blir jobbigare då.
Sen tror jag inte på att stänga in sig och tycka synd om sig själv det hjälper inte.
Men jag behöver nog lands i min sits och då är kanske alternativet att gå ner tillfälligt i tid.
Hur blir det inför ev skuldsanering inser dom då att jag inte gjort mitt yttersta för att lösa min situation?

Jag är sjukskriven 50 procent just nu för psykisk ohälsa och stress. Mycket pga vad jag ställt till med ekonomiskt efter 1 1/2 års spelmissbruk. Jag håller också med om att jobbet gör att man slutar att fundera och att det blir en pause i det hela.Men för min del så va det ohållbart att gå till jobb och ha ångest o panikattacker dagligen. Jag behöver landa i allt o acceptera min sitiuation med vad som komma skall räkningar, samtal, mail, löneutmötning och KF . Jag har långt ifrån landat men tar en dag i taget . Så jag tror det är individuellt hur man känner.
Absolut jag behöver verkligen landa.
Så stressande med alla brev sms samtal dagligen.
Har svårt att ta in detta och får ångest hur framtiden ska bli

Känner precis som du beskriver

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp