Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Psykisk ohälsa pga spelberoende.

Hej!
Jag har också lidit av svår psykisk ohälsa och befunnit mig på en plats då jag inte ville leva mer. Stod inte ut med smärtan och kunde för mitt liv inte tro att det någonsin skulle bli bättre. Men det blev det. Oändligt tacksam idag att jag inte gav upp. Så kämpa, be om hjälp. Det är värt det, jag lovar!
Starkt jobbat av dig! Vissa dagar är mindre jobbiga så är det ju. Andra dagar så är det som man ska bära ringen till mount doom i mordor. Men är glad för din skull att du lyckades ta dig ur ditt mörker. Sträck på dig det är du värd.

Du verkar vara en sympatisk människa som förtjänar att få må bra, se till att få bättre medicin och ev samtalsstöd, vi håller alla tummar för dig. Håll oss uppdaterade
Hej, skrev ett svar men försvann. Ja jag vill ju att alla har rätt till att må bra som kämpar. Lycka känner jag ju. Som jag skrev tidigare är lycka för mig att leka med mina barn. Höra deras skratt, få en stor kram och höra orden jag älskar dig pappa. Men när man mår som sämst kopplar hjärnan bort det mesta. Och man glömmer fort det jag skrev, just lycka..slippa stress,oro och det hemska självhatet. Jag längtar tills allt känns bra. Hade man kunnat hade man ju velat hjälpa alla som kämpar här på forumet.

Finns det mat på bordet?
Har barnen det okej?
Mår du och sambon okej bortsett från ekonomin?
Kan du betala hyran/bostaden?

Är svaret ja på dessa 3 frågor så är ändå bara pengar det handlar om ändå och inget är speciellt hopplöst.
Kanske dags att ändra sina värderingar bara?

Så bra skrivit! Jag har faktiskt sparat det i ett Word dokument och jag kommer att läsa det varje gång jag blir ledsen. Jag har 7 betalningar kvar nu och sedan ett år till med skuldsanering. Känslorna går upp och ner just nu så det är bra att läsa någonting klok. Jag tror att jag har ångst över hur mycket jag har förstört för mig själv.
Bra att du känner dig lite bättre @Montören84!

Senast ändrad:
Hej, skrev ett svar men försvann. Ja jag vill ju att alla har rätt till att må bra som kämpar. Lycka känner jag ju. Som jag skrev tidigare är lycka för mig att leka med mina barn. Höra deras skratt, få en stor kram och höra orden jag älskar dig pappa. Men när man mår som sämst kopplar hjärnan bort det mesta. Och man glömmer fort det jag skrev, just lycka..slippa stress,oro och det hemska självhatet. Jag längtar tills allt känns bra. Hade man kunnat hade man ju velat hjälpa alla som kämpar här på forumet.
Jag förstår vad du menar, det nattsvarta är hemskt när det sätter in. Men vi kan bara hjälpas åt och hålla i varandra när det blåser hårt. Det blir bättre, och du är aldrig ensam. ❤️

Som du själv skriver, dina barn älskar och behöver dig över allt annat. Kämpa för deras skull men även för din egen skull så klart. Mitt tips är att du föreslår dina föräldrar att ni går till en familjeterapeut. Man kan få familjeterapi i olika konstellationer och man har rätt till fyra besök som kostar lika lite som ett vanligt läkarbesök.
Jag tror att du även lider av hur relationen med dina föräldrar ser ut så öppna upp för att ta emot hjälp. Kan inte tänka mig att de inte skulle vilja det.

Jag kämpar också, lever dock själv. Ångest över vad jag gjort men accepterat det. Livet går vidare, har mat tak över huvudet.
Dock kan jag deppa ihop i tron på att jag kommer aldrig få skukdsanering och genom löneutmätning blir det tills jag är 80 år ( 60) nu.
Då blir jag ångestfylld.
Får katastroftankar men tänker sinnesrobönen och försöker tänka annat.
Alla kämpar vi gör det vi kan.
Tyvärr är jag mycket ensam o skönt ibland, då jag slipper känna mig fattig om jag ska umgås ute.
Svårt...hur orkar ni.
Eg hade jag gärna haft mina batn, men de är vuxna.
Barn är glädje

Hej, nu har jag 9 dagar kvar. 10400kr i skuldsaldo hos fogden. Min sista utmätning.. Sen jag skrev sist har det hänt massor. Mycket bra och mycket dåligt. Kontaktade aldrig nån vård för mitt mående. Utan krigade igenom. Har gått ner ca 18kilo pga jag vill ändra mitt liv. Det är med blandade känslor detta. Ni tänker, är du inte glad?! Ekonomiskt jo, men känns så jäkla overkligt. Har haft 1.2mille i skuld. Jag är i en bubbla, känns så overkligt allting. Nu har man bara nått lån att betala på i 2 år sen är jag klar. Sen har jag lite skulder till bl a min svärmor mm som ska betalas. Men allt kommer gå utan att ha ett tomt konto varje månad.. jag önskar ingen detta helvete. Och ni som krigar, allt går. Varje månad har varit ett helvete. Tack för att ni svarade på min tråd. Detta forum är fantastisk för dom som söker hjälp. Eller om man behöver ventilera. Skriver som en kratta men hoppas det går läsa. Mvh Montören

Hej, nu har jag 9 dagar kvar. 10400kr i skuldsaldo hos fogden. Min sista utmätning.. Sen jag skrev sist har det hänt massor. Mycket bra och mycket dåligt. Kontaktade aldrig nån vård för mitt mående. Utan krigade igenom. Har gått ner ca 18kilo pga jag vill ändra mitt liv. Det är med blandade känslor detta. Ni tänker, är du inte glad?! Ekonomiskt jo, men känns så jäkla overkligt. Har haft 1.2mille i skuld. Jag är i en bubbla, känns så overkligt allting. Nu har man bara nått lån att betala på i 2 år sen är jag klar. Sen har jag lite skulder till bl a min svärmor mm som ska betalas. Men allt kommer gå utan att ha ett tomt konto varje månad.. jag önskar ingen detta helvete. Och ni som krigar, allt går. Varje månad har varit ett helvete. Tack för att ni svarade på min tråd. Detta forum är fantastisk för dom som söker hjälp. Eller om man behöver ventilera. Skriver som en kratta men hoppas det går läsa. Mvh Montören
Otroligt bra kämpat! När du sen blir skuldfri och orkar hoppas jag att du söker någon typ av samtalsstöd eller liknande. Du måste så klart själv känna vad som känns bäst. Men det du har gått igenom…bara det skulle vem som helst må dåligt av. Man klarar mycket men ibland behöver man be om hjälp. Vill i a f skriva att jag tycker att du verkligen har förtjänat att få må bra och komma på fötter igen! Lycka till framöver

Otroligt bra kämpat! När du sen blir skuldfri och orkar hoppas jag att du söker någon typ av samtalsstöd eller liknande. Du måste så klart själv känna vad som känns bäst. Men det du har gått igenom…bara det skulle vem som helst må dåligt av. Man klarar mycket men ibland behöver man be om hjälp. Vill i a f skriva att jag tycker att du verkligen har förtjänat att få må bra och komma på fötter igen! Lycka till framöver
Tack så mycket, alla förtjänar att må bra. Nu ska man hålla huvudet högt och titta framåt ❤️

Ja tyvärr är det svårt för folk som inte varit där själv att förstå. Samtal med någon är viktigt. Jag själv är inte religös men jag har samtal med en präst emellanåt (som arg ateist!). Räknar även med att äta medicin livet ut. Lycka till!

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp