Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Psykisk ohälsa pga ekonomin

Det är säkert mer än jag som känner så här...men behöver höra hur ni lyckas isåfall.
Jag mår konstant dåligt över hur min situation är och jag vet inte hur jag ska reda ut allt. Varje dag vaknar man med ångest och ont i magen, depressionen är över en. Så till den milda grad att jag nu blivit sjukskriven. Hur får man omgivningen att förstå hur dåligt man mår? Det är omöjligt om man inte varit där själv.....jag har familj och hus men varje dag pendlar jag i oro över att förlora min man eller om jag ska gå så han får ett bra liv utan mig. Dessa känslor sliter mig sönder och samman och jag förbannar mig själv och alla "fula" låneföretag som bara hjälper folk att hamna i skiten.
Är där ngn som förstår hur jag känner? Har ni lyckats vända er situation? Behöver verkligen hjälp...

Vad är anledningen till att du har en dålig ekonomi, om jag får fråga?

Jag tror definitivt inte att du är ensam om att känna som du gör. Det finns starka kopplingar mellan psykisk ohälsa (och även fysisk) och ekonomisk ångest.
Jag lever med en man som haft ett spelberoende och nu är vi inne i en skuldsaneringsprocess (svarat dig i en annan tråd angående det) efter flera års lånehärvor och KF-rädsla. Jag hade inte behövt ha det så här om jag lämnat min man tidigare, men jag har gett mig fan på att kämpa och klara detta tillsammans. Vet precis hur det är att ständigt tänka på pengar, och på allt som andra har och tar för givet, som vi inte har. Men vi har varandra, vi har våra barn och (än så länge iallafall) vårt hus. Vi har mat på bordet varje dag, kanske inte alltid den mest ekologiska, och barnen vet inte hur fattiga vi egentligen är, men vi har lärt dem att vara rädda om sina saker, att det inte är lönt att tjata om att få saker i affären, och så får de små glada överraskningar de gånger vi har råd istället.
Jag har inga råd till dig, mer än att prata med din man och prata med kommunens skuldrådgivare. Prata här på forumet med folk som förstår. Tänk på att du är så mycket mer än din dåliga ekonomi! Ansök om skuldsanering om du uppfyller kraven.
Jag känner ofta skam över min situation, speciellt med människor som inte vet hur det är att vara fattig, men tänker att dessa erfarenheter kommer jag bära med mig i resten av mitt liv och bemöta andra människor efter. En människas värde bestäms tack och lov inte av KF eller bankernas kreditprövningar ;)

För att få ordning på sitt liv och ta tag i det problem som gjort att du hamnat i skuldfällan. Sedan får du tag i de ekonomiska problemen, beror givetvis på hur långt det gått och utifrån det vidta de åtgärder som behövs. Jag har skuldsanering då jag är spelberoende och har insett att jag är beroende och går regelbundet på möten och det hjälper mig. Om drygt 3,5 år är jag skuldfri och som spelfri I 89 dagar så ser jag ljust på framtiden.

Förstår dina känslor och jag hoppas att du kan prata med din man och få stöd att gå vidare och tillsammans kan ni få ett bra liv tillsammans. Oerhört slitsamt när tankar på pengar kretsar 24 timmar om dygnet.

Att skriva på detta forum hjälper mig mycket och läsa om hur många människor har hamnat i dessa tragiska livsöden är också en hjälp, vi är så oerhört många som kämpar i det tysta.

Vi är inte sämre människor för att vi hamnat i svåra ekonomiska situationer. De flesta av oss vill göra rätt för sig. När jag läser om alla som kämpar för att hålla sin ekonomi över ytan med hjälp av att ta nya lån så kan jag inte annat än beundra er för att ni orkar.

Vad är anledningen till att du har en dålig ekonomi, om jag får fråga?

Jag tror definitivt inte att du är ensam om att känna som du gör. Det finns starka kopplingar mellan psykisk ohälsa (och även fysisk) och ekonomisk ångest.
Jag lever med en man som haft ett spelberoende och nu är vi inne i en skuldsaneringsprocess (svarat dig i en annan tråd angående det) efter flera års lånehärvor och KF-rädsla. Jag hade inte behövt ha det så här om jag lämnat min man tidigare, men jag har gett mig fan på att kämpa och klara detta tillsammans. Vet precis hur det är att ständigt tänka på pengar, och på allt som andra har och tar för givet, som vi inte har. Men vi har varandra, vi har våra barn och (än så länge iallafall) vårt hus. Vi har mat på bordet varje dag, kanske inte alltid den mest ekologiska, och barnen vet inte hur fattiga vi egentligen är, men vi har lärt dem att vara rädda om sina saker, att det inte är lönt att tjata om att få saker i affären, och så får de små glada överraskningar de gånger vi har råd istället.
Jag har inga råd till dig, mer än att prata med din man och prata med kommunens skuldrådgivare. Prata här på forumet med folk som förstår. Tänk på att du är så mycket mer än din dåliga ekonomi! Ansök om skuldsanering om du uppfyller kraven.
Jag känner ofta skam över min situation, speciellt med människor som inte vet hur det är att vara fattig, men tänker att dessa erfarenheter kommer jag bära med mig i resten av mitt liv och bemöta andra människor efter. En människas värde bestäms tack och lov inte av KF eller bankernas kreditprövningar ;)

Klockrent skrivet - ja applåderar Dig !! :)

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp