Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Zmarta - Jämför lån (ny)
5. Tomly - Lån utan UC
6. Kredio - Lån utan UC
7. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
8. Binly - Lån utan UC
9. Brixo - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Credifi - Lån utan UC
12. Nätlån - Lån utan UC
13. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC

Profilkredit nu Bisnode istället för UC

Kreditbetyg 2 på Bisnode, känns hopplöst just nu..

Jag har inte fått min kopia men sökte med 13ff på Bisnode och fick avslag, inkomst 685' för 2018...

Skumt lågt betyg tycker jag, 13 förfrågningar är inte alls mycket och du har en bra inkomst.

Har du anmärkningar/Något hos KF/ Vad har du i underskott?

Skumt lågt betyg tycker jag, 13 förfrågningar är inte alls mycket och du har en bra inkomst.

Jag kan inte annat än instämma.. Jag har ett underskott på ca 100.000, känns som att kraven blivit stenhårda. Hur ska man kunna komma tillbaka? Provade Lendo med kreditbetyg 4,7 fick inga förslag.. Tungt just nu minst sagt. Inga anmärkningar eller skuld hos KF

Hmmm. Låter otroligt märkligt!!

Har förmodligen något upplysning från tex tryggkredit. Betyget går rakt ner i källaren. Gick från en 5 till en 1 efter fråga från dessa.

Har förmodligen något upplysning från tex tryggkredit. Betyget går rakt ner i källaren. Gick från en 5 till en 1 efter fråga från dessa.

Det som är sjukt med dom "Tryggkredit" är att jag hade 7 (!!) förfrågningar utav dom. Nu har jag bara 1 kvar men betyget står fortfarande kvar och stampar på 4...

Bilagor

• Screenshot_20191207-153436.jpg
    Screenshot_20191207-153436.jpg
    484.5 KB · Visningar: 237
Tyvärr inte tryggkredit som ställer till det, jag kommer nog aldrig förstå algoritmerna bakom kreditvärdighet dessvärre..

Däremot har jag en förfrågning ifrån Svea inkasso det lär ju göra att jag inte kommer ha bra betyg förrän den förfrågningen är borta. Bör väl vara lika illa som en anmärkning...

Förskottslön misstänker jag sänker betyget i ditt fall med 2-3 punkter?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp