Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Privatleasing student

Tror inte det. Verkar iaf inte så. Oavsett skulle jag aldrig rekommendera någon att ta en leasing eller söka lån/kredit när den ekonomiska situationen ser ut som beskrivits.

Tycker det är jobbigt att se hur det redan i 'tidig' ålder saknas vettig inställning mot pengar. Instant gratification. Måste ha det och måste ha det nu.
Att unna sig. Att man mår dåligt och då måste man ju hitta glädjen i nåt annat. Att trösta sig och hitta många anledningar varför man 'måste' ha.
Många ursäkter finns. Det är inte förrän man verkligen sitter i skiten som man fattar vad man gjort och hur man borde gjort. Värst är det när man dessutom ser att någon drar ner någon annan i det.
Leasing kan bli dyrt och ännu värre om man inte klarar av att betala. Det är inte bara att lämna tillbaka bilen. Det kan kosta 40% av kostnaden för hela leasing perioden.

Nåväl, hoppas hen hittar annan lösning.
Jag delar 100% din uppfattning, det tips du gav med volvon var helt rätt. Men 155k PER ÅR?? låter extremt lite...

Varför är det märkligt att ha 155 000 kr i inkomst?
Det är väldigt lite på ett år för någon som har en förvärvsinkomst. Min man är ålderspensionär och har låg pension men han har iaf 172 000 kr/år.

För nyfikenhets skull beställde jag bilen med en inställning att jag aldrig skulle få den. Fick nyligen ett samtal från företaget angående leveranstiden, men det första jag frågade var om kreditprövning. Against all odds så har jag gått igenom utan problem. Trots min ´´obefintliga´´ inkomst såg de att jag var helt clean i Kronofogden och alla upplysningsfirmor bedömer min Kreditvärdighet som Hög. I onsdags tog Zalando en kreditupplysning på mig och min värdighet är hög och kreditrisken mycket låg. Det är minst sagt väldigt intressant enligt mig - att jag gick genom deras kontroll. Andra kriterier som kunde kompenserat?

Ska även på en arbetsintervju i veckan och prova söka jobb på universitetet.

Lite märkligt med sådan inkomst kan jag hålla med om, men vi hade lite turbulenta tider då, men nu är han på raka vägen igen och lyfter upp inkomsten. Passar även själv på att hjälpa honom på min lediga tid

För nyfikenhets skull beställde jag bilen med en inställning att jag aldrig skulle få den. Fick nyligen ett samtal från företaget angående leveranstiden, men det första jag frågade var om kreditprövning. Against all odds så har jag gått igenom utan problem. Trots min ´´obefintliga´´ inkomst såg de att jag var helt clean i Kronofogden och alla upplysningsfirmor bedömer min Kreditvärdighet som Hög. I onsdags tog Zalando en kreditupplysning på mig och min värdighet är hög och kreditrisken mycket låg. Det är minst sagt väldigt intressant enligt mig - att jag gick genom deras kontroll. Andra kriterier som kunde kompenserat?

Ska även på en arbetsintervju i veckan och prova söka jobb på universitetet.
Låter som de har en förfärligt slapp kreditprövning och kör "men vi har ju säkerhet" kortet. Förvisso är leasing inte en regelrätt konsumentkredit som ett blancolån så man verkar kunna släppa igenom det mesta där. fast det kan göra att personens privatekonomi kollapsar pga att man är överbelånad på andra kredittyper eller har bristande betalningsförmåga.

Det var lite tråkigt att dom inte ställer högre krav. Bilförsäljningen har väl tvärstannat, man kanske vill ha lite fart på den..

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp