Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Privatleasing Mercedes-Benz med sketchy kreditvärdighet

Uppdatering: beställde bil idag hos Mercedes via Mercedes-Benz Finans - så lättad över att ha klarat kreditkontrollen! Uppdaterar igen när jag vet vilken upplysning de tog.

edit: De tog UC, och mitt betyg gick från 3.1% till 7.5% iom ff. Nu kan jag dock ligga lågt och ser ingen anledning att söka något nytt förrän om 3 år när avtalet går ut. Tack till alla här som bidragit till att jag kunnat förbättra mitt betyg!

Beställde du bilen online eller hos återförsäljare? Hur såg dina förutsättningar ut vid beställningsdagen - jag vet att du skrev att de skulle förändras?

Beställde du bilen online eller hos återförsäljare? Hur såg dina förutsättningar ut vid beställningsdagen - jag vet att du skrev att de skulle förändras?

Beställde hos återförsäljare. Mina förutsättningar finns i första kommentaren. Hade 3.1 i kreditscore när jag gjorde prövningen, en anm och 9 ff.

MB-finans är jättehårda. Min sambo blev nekad med ett kreditbetyg på 10% inga anmärkningar, 8ff. De bad hen att återkomma när antalet ff minskat och betyget förbättrats. Enligt deras chatt-kundservice så accepterar de inga anmärkningar... antingen har de ingen koll eller så är det en automatiserad process som utgår enbart efter kreditbetyget, du blev ju beviljad trots anmärkning.

MB-finans är jättehårda. Min sambo blev nekad med ett kreditbetyg på 10% inga anmärkningar, 8ff. De bad hen att återkomma när antalet ff minskat och betyget förbättrats. Enligt deras chatt-kundservice så accepterar de inga anmärkningar... antingen har de ingen koll eller så är det en automatiserad process som utgår enbart efter kreditbetyget, du blev ju beviljad trots anmärkning.

10 % är ju urdåligt. 91 % av Sveriges befolkning ligger i bättre grupper än så. Jag har tre betalningsanmärkningar och ligger på 3,0 % (vilket också är dåligt, de flesta svenskar har mycket bättre betyg).

10 % är ju urdåligt. 91 % av Sveriges befolkning ligger i bättre grupper än så. Jag har tre betalningsanmärkningar och ligger på 3,0 % (vilket också är dåligt, de flesta svenskar har mycket bättre betyg).
Fast 3 % anses som bra i UC s betygskala.
10% urdåligt? Det är ”mindre bra” enligt UC. Om man ska vara petig :)
Men förstår vad du menar

Fast 3 % anses som bra i UC s betygskala.
10% urdåligt? Det är ”mindre bra” enligt UC. Om man ska vara petig :)
Men förstår vad du menar

Tja, om man har 10 % i UC-risk så är det (enligt UC) 10 % risk att man får en betalningsanmärkning inom ett år. Den bästa halvan av befolkningen ligger på 0,1 % risk. Hens sambo löper alltså 100 gånger så stor risk att få en betalningsanmärkning som den bästa halvan av befolkningen. Enligt UC.

Då kanske man inte tillhör målgruppen för att plocka ut en ny Merca utan kontantinsats.

Tja, om man har 10 % i UC-risk så är det (enligt UC) 10 % risk att man får en betalningsanmärkning inom ett år. Den bästa halvan av befolkningen ligger på 0,1 % risk. Hens sambo löper alltså 100 gånger så stor risk att få en betalningsanmärkning som den bästa halvan av befolkningen. Enligt UC.

Då kanske man inte tillhör målgruppen för att plocka ut en ny Merca utan kontantinsats.
Ja men samtidigt funkar det fint att ta ut en Merca när man redan har en betalningsanmärkning (som Mitch kunde ha gjort). Det är väl större risk att en person med anmärkningar missköter sig igen jämfört med någon annan ”ren” som aldrig misskött sig?

Ja men samtidigt funkar det fint att ta ut en Merca när man redan har en betalningsanmärkning (som Mitch kunde ha gjort). Det är väl större risk att en person med anmärkningar missköter sig igen jämfört med någon annan ”ren” som aldrig misskött sig?

Ja det är ju inte jag som gör den bedömningen, utan UC. Eftersom Mercedes finansbolag betalar pengar till UC för att köpa deras kreditupplysningstjänst så antar jag att de någonstans har gjort bedömningen att UC-risk är något att ta hänsyn till och lita på.

Kan rekommendera Carplus som ägs av Hedin Bil. Dom leasar ut både BMW och Mercedes och många fler bilmärken.
Kraven tycker inte jag är speciellt hårda.
Dock kör dom full UC och finansiering sker via DnB Nor.
Tror dock inte att dom tillåter anmärkningar etc.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp