Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Privatleasing Mercedes-Benz med sketchy kreditvärdighet

Hej alla!
Ny på forumet, önskar jag hade hittat det tidigare! Har en brokig bakgrund, spenderat 15 år i kreditträsket med anmärkningar som följd. Nu är jag helt skuldfri och det första jag vill göra är att binda mig till en hög månadskostnad i 3 år - nämligen privatleasa en Mercedes.

Det är inte fullt så korkat som det låter - en affärskontakt på Mercedes innebär att jag får väldigt mycket Mercedes för pengarna. Och en förutsägbar kostnad som utan vidare får plats i min budget kommer bli en lättnad jämfört med den ”billiga” bil jag lämnat på verkstad i tid och otid.

Innan jag tappar er helt: kommer jag beviljas leasing?

UC: 1 anmärkning, försvinner i juli. Riskprognos 7.20%.
Taxerad inkomst 2017 424 tkr.
Underskott av kapital 36 tkr.
Förfrågningar 14st.

Kreddy kreditbetyg 7.8

Bisnode kreditscore 5 (579)
Beräknad kreditrisk 6%

Det kommer hända lite nu i dagarna - total skuld/beviljad kredit kommer gå från 268 tkr till 0 när uppdateringen går in om 4 dagar. 4 ff försvinner med samma uppdatering. Taxerad inkomst 2018 kommer va högre än 2017, men underskott av kapital likaså.

Fråga 1: hur bra/dåliga är egentligen siffrorna ovan från UC och Bisnode?

Fråga 2: är det någon som har erfarenhet och kan berätta om lån/leasing via Mercedes-Benz Finans?

Fråga 3: när är rätt tid att försöka få igenom avtalet? Anm försvinner i juli som sagt, och fler ff droppar av, men taxeringsuppgifter för 2018 oroar mig.

Fråga 4: hur mycket utrymme har säljaren? Kan de välja att bevilja en person som inte uppfyller kraven, eller är deras händer bundna?

Fråga 5: vad bör jag göra framöver för att förbättra min kreditvärdighet?

Tacksam för ALLA svar!

2-3anmärkning är förstås inte så bra att ha, hur mbfinans gör vet jag inte, tror ingen här haft med dem att göra, ingen aning var dom hämtar upplysningen ens.
Kunde jag välja skulle jag köra i juli.

4. Mot de flesta finansbolag har säljaren inte mycket utrymme alls, det är finansbolaget som bestämmer om dom är sugna på att låna ut eller ej.
5. Öka inkomst, minska underskott, sök inte lån, håll dig lånefri. Ungefär så

Tack för svar Lasseman! Utan anm och 0 i skuldsaldo borde va en slam dunk eller hur? Samtidigt är inte allt förlorat om jag gör endast en ff innan anm försvinner.

Tack för svar Lasseman! Utan anm och 0 i skuldsaldo borde va en slam dunk eller hur? Samtidigt är inte allt förlorat om jag gör endast en ff innan anm försvinner.

Jag kan inte komma på någon rimlig anledning till att inte få igenom det då.. ska vara om du haft misskött lån till mercedesfinans tidigare möjligen..

Mercedes har ju sitt eget finansbolag, så möjligt att dem är flexiblare. Dem som kör externt typ santander, Svea osv har inga möjligheter alls att bevilja om det blir ett nej...

Tänk på att skatt och försäkring betalas av dig och inte ingår i leasingkostnaden, se också till att fixa t.ex stenskott bucklor mm innan du lämnar tillbaka bilen avdragen som göra för onormalt slitage är helt orimliga. Tänk också på att oavsett hur din livssituation ändras så ska leasingkostnaden betalas, är ju i princip ett lån.

Du har inte möjlighet till förmånsbil via jobbet? Är ju betydligt smidigare än att privleasa

Mercedes har ju sitt eget finansbolag, så möjligt att dem är flexiblare. Dem som kör externt typ santander, Svea osv har inga möjligheter alls att bevilja om det blir ett nej...

Tänk på att skatt och försäkring betalas av dig och inte ingår i leasingkostnaden, se också till att fixa t.ex stenskott bucklor mm innan du lämnar tillbaka bilen avdragen som göra för onormalt slitage är helt orimliga. Tänk också på att oavsett hur din livssituation ändras så ska leasingkostnaden betalas, är ju i princip ett lån.

Du har inte möjlighet till förmånsbil via jobbet? Är ju betydligt smidigare än att privleasa

Jag har tyvärr ingen möjlighet till förmånsbil. Försäkringen ingår i leasingkostnaden hos Mercedes och det avtalet är riktigt bra - låga självrisker och en årspremie som blir lägre än min halvförsäkring hos Folksam för en Saab 9-3 årsmod 2003. Sen ska det inte stickas under stol med att det är mycket pengar som ska betalas varje månad, men bilen kommer tas väl om hand och eventuella skador åtgärdas skyndsamt. Jag vill också tro att min goda kontakt med Mercedes underlättar vid bedömningen av normalt/onormalt slitage - får bara se till att inte busköra för mycket för att köpa ett nytt set däck när man lämnar tillbaka bilen vore oerhört tråkigt.

Uppdatering: beställde bil idag hos Mercedes via Mercedes-Benz Finans - så lättad över att ha klarat kreditkontrollen! Uppdaterar igen när jag vet vilken upplysning de tog.

edit: De tog UC, och mitt betyg gick från 3.1% till 7.5% iom ff. Nu kan jag dock ligga lågt och ser ingen anledning att söka något nytt förrän om 3 år när avtalet går ut. Tack till alla här som bidragit till att jag kunnat förbättra mitt betyg!

Hej alla!
Ny på forumet, önskar jag hade hittat det tidigare! Har en brokig bakgrund, spenderat 15 år i kreditträsket med anmärkningar som följd. Nu är jag helt skuldfri och det första jag vill göra är att binda mig till en hög månadskostnad i 3 år - nämligen privatleasa en Mercedes.

Det är inte fullt så korkat som det låter - en affärskontakt på Mercedes innebär att jag får väldigt mycket Mercedes för pengarna. Och en förutsägbar kostnad som utan vidare får plats i min budget kommer bli en lättnad jämfört med den ”billiga” bil jag lämnat på verkstad i tid och otid.

Innan jag tappar er helt: kommer jag beviljas leasing?

UC: 1 anmärkning, försvinner i juli. Riskprognos 7.20%.
Taxerad inkomst 2017 424 tkr.
Underskott av kapital 36 tkr.
Förfrågningar 14st.

Kreddy kreditbetyg 7.8

Bisnode kreditscore 5 (579)
Beräknad kreditrisk 6%

Det kommer hända lite nu i dagarna - total skuld/beviljad kredit kommer gå från 268 tkr till 0 när uppdateringen går in om 4 dagar. 4 ff försvinner med samma uppdatering. Taxerad inkomst 2018 kommer va högre än 2017, men underskott av kapital likaså.

Fråga 1: hur bra/dåliga är egentligen siffrorna ovan från UC och Bisnode?

Fråga 2: är det någon som har erfarenhet och kan berätta om lån/leasing via Mercedes-Benz Finans?

Fråga 3: när är rätt tid att försöka få igenom avtalet? Anm försvinner i juli som sagt, och fler ff droppar av, men taxeringsuppgifter för 2018 oroar mig.

Fråga 4: hur mycket utrymme har säljaren? Kan de välja att bevilja en person som inte uppfyller kraven, eller är deras händer bundna?

Fråga 5: vad bör jag göra framöver för att förbättra min kreditvärdighet?

Tacksam för ALLA svar!
Jag vill inte på något sätt klanka ner på dig, tvärtom, jävla bra jobbat att du har ordnat upp allt så bra. Därför blir jag mest ledsen över ditt inlägg att du vill sätta dig i skiten igen?

Visst är det helt jävla underbart att sätta röven i en schysst bil! Men du har fått en andra chans nu kompis, glöm inte det! Är det en A till B bil du vill ha så funkar även en gammal polo även om det suger! Men då kan du spara och bara casha en merca sen

Jag vill inte på något sätt klanka ner på dig, tvärtom, jävla bra jobbat att du har ordnat upp allt så bra. Därför blir jag mest ledsen över ditt inlägg att du vill sätta dig i skiten igen?

Visst är det helt jävla underbart att sätta röven i en schysst bil! Men du har fått en andra chans nu kompis, glöm inte det! Är det en A till B bil du vill ha så funkar även en gammal polo även om det suger! Men då kan du spara och bara casha en merca sen

Har man levt många år i skiten så är det en sån känsla att bli fri att det är lätt att man spårar ur.

Man vill bara gå lös och leva livet kan jag tänka mig.
Är nog många som har svårt att kontrollera en sån situation, speciellt om man haft det skit i 5-10 år eller mer. Gäller att ta lärdom och tänka över alla ekonomiska situationer en och två gånger extra.

Jag vet precis vad du säger och jag är stundtals upprymd, stundtals ångestfylld över det här. Jag kan inte säga helt säkert att jag inte kommer ringa upp dem och avbryta hela skiten, den möjligheten finns fortfarande. Men jag har fått en oerhört bra deal och bilen kommer kosta 20 % mer än en Golf 08 för 30tkr med serviceavtal och helförsäkring. Kalkylen är bra, budgeten håller utan problem, men det är samtidigt en bunden kostnad.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp