Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Zmarta - Jämför lån (ny)
5. Tomly - Lån utan UC
6. Kredio - Lån utan UC
7. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
8. Binly - Lån utan UC
9. Brixo - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Credifi - Lån utan UC
12. Nätlån - Lån utan UC
13. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC

Privatlån vad göra?

Säg till personen att han får 3000 kr extra för att det dröjde.
Jag har inte möjlighet att betala extra. Är det inte olagligt att göra så? Han säger att han har sålt skulden och jag har fått hot och de har besökt min syster och hotat

Jag har inte möjlighet att betala extra. Är det inte olagligt att göra så? Han säger att han har sålt skulden och jag har fått hot och de har besökt min syster och hotat
Vad är det du undrar om det är olagligt?

Polisanmäl som flera skrivit
Jag funderar på att göra det men är rädd att jag kommer göra saken värre och att polisen inte kommer göra något.
Jag har aldrig haft med såna här personer att göra och viste inte ens att såna här saker finns.

Polisanmäl inte om du inte vill skapa kaos. Ett tips är att om du har en familj som älskar dig så får du helt enkelt förklara vad det är som händer. Förklara din situation och om dom ändå inte hjälper så är det något som inte står rätt till när situationen börjar att urarta sig.
Lycka till

1. Polisanmäl inte.
2. Admin borde "klistra" denna tråd så att folk förstår att man ALDRIG ska låna pengar privat utav folk man inte känner riktigt bra så som kollegor eller släkt och familj.

Vad ni än gör - låna aldrig utav privata lånehajar.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp