Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Privatlån trots bolån?

Hej, tänkte kolla med er om ni har varit med om något liknande eller vet om det finns någon chans att detta går igenom?

Min flickvän ska ansöka om ett privat lån på 350.000:- för att lösa in min skuld hos kronofogden.

Vi är rädda att hon kommer bli nekad, pga att hon står en del av hennes föräldrars bolån, tror de va hälften. Kanske 1-2miljoner.

Hon har en årsinkomst på 305.000:-
Inga anmärkningar och väldigt bra uc, inga förfrågningar.

Hon har Ica banken och tänkt söka där.

Vi ska prova att ha med mig som medsökande också.
Ska vi berätta till Ica banken att lånet är för att lösa min skuld eller hitta på något annat? Vad är bäst?

Tror ni att vi blir beviljade eller förblir jag kvar hos kronis..

Vet att det låter hårt, men stackars denna flickvän... skulder för föräldrars bolån och nu ev 350 000.- för att lösa sin pojkväns lån hos Kronofogden...Tänker på dagen hon själv vill köpa ett boende....

Vet att det låter hårt, men stackars denna flickvän... skulder för föräldrars bolån och nu ev 350 000.- för att lösa sin pojkväns lån hos Kronofogden...Tänker på dagen hon själv vill köpa ett boende....
Därför vi gör detta, så vi kan köpa eget. Ska betala av lånet på 3år.

Nog bättre att söka hos låneförmedlare. Fast att hon söker själv. Vad har hon för kreditbetyg?
Risken är stor att du blir nekad om du är medsökande, speciellt till Ica banken

Be henne söka själv, men helst genom någon låneförmedlare så ni får olika förslag.
Men utan dig, du kommer skrämma bort låneaktörerna. Skriv lägre månadskostnader än vad ni faktiskt har också om ni vill öka chanserna.
Syfte till lån, - renovering/möbler/konsumtion.
Återbetalningstid på 12år.

Be henne söka själv, men helst genom någon låneförmedlare så ni får olika förslag.
Men utan dig, du kommer skrämma bort låneaktörerna. Skriv lägre månadskostnader än vad ni faktiskt har också om ni vill öka chanserna.
Syfte till lån, - renovering/möbler/konsumtion.
Återbetalningstid på 12år.
Tack för bra svar. Tror du att dom nappar på längre återbetalningstid? Min plan är att bli av med skulden på 3 år. Tänkte ta 5 år avbetalningstid och betala in en klump summa efter 3 år som jag sparar ihop.

Ta längre återbetalnings tid. Be flickvännen söka själv på Lendo så ni får fler erbjudanden och på 12 år. Ni kommer aldrig få ihop kalkylen på 5 år. Banken kommer inte anse att hon klarar att amortera detta på 5 år. Du kan ändå betala in 10 000 i månaden om du känner för att amortera ner skulden fort. Banken räknar på att hon ska ha en viss peng över till det vardagliga efter amortering. Går inte de ihop så erbjuder de inte lånet. Får ni frågan om vad ni ska ha pengarna till så välj renovering. Skulle ni enbart bli erbjuden 175tkr så deppa inte för det. Ta detta och ansök om 175tkr till på t.ex balanzia.( hos annan aktör)Gör ni det nära inpå så kommer de inte ha en aning om att ni redan har fått ett lån innan. Detta säger ni ju förstås inte.

För att kanske bygga på självkänslan och få det att kännas lite bättre mot tjejen.. skriv ett privat skuldebrev mellan er bägge där du är skyldig henne det bokförda restvärdet på dessa lån. (Befintliga skulden)

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp