Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Privatlån på 800 tkr - 0 ff och inkomst på 750tkr/år

Som ämnet säger så är jag i behov av ett privatlån på cirka 800tkr för en bostadsaffär utomlands. Belåning lokalt är inte av intresse.
Mina förutsättningar är:
750tkr/år i bruttolön.
Inga lån eller krediter och ligger i toppen när jag kollar olika kreditbetyg.
Bör jag dela upp belåningen med först ett lån på 500 tkr och sedan ett på 300 tkr?
Är det annars möjligt att kontakta storbanker och förklara läget och söka ett större lån?
tacksam för tips!

Boka tid med din egen bank. Om jag kan få ett blanko på over miljonen ser det absolut möjligt för dig att få ett lån. Ta med så mycket som möjligt om bostaden du ska köpa. Anställningsbevis, några senaste lönespecar är också bra att ha med sig.
Håller tummarna!

Varför privatlån och inte bolån?
Finns flera banker som stödjer fastigheter utomlands.

Du kan inte låna i Sverige för att köpa en bostad i Spanien för exempelvis, bolån pratar jag om nu. Svenska banker tar inte säkerhet i fastigheter utomlands. Jag pratade själv med Swedbank om detta för några år sedan i telefon. Dom beviljar inte bolån med säkerhet i fastighet utomlands.

Min svåger och hans man har köpt bostad i Spanien och dom fick ta lån i en spansk bank. Kontantinsatsen gick dom in med hjälp av en försäljning av en lägenhet i Stockholm som dom ägt.

De banker i Sverige som erbjuder bolån i tex Spanien har krav på att man är private banking. Dvs förmögenhet på 5-10 milj minimum.

Har redan en annan fastighet belånad. Du kan räkna med belåning på 60-70%. På köpesumman har du extra kostnader på 10-13% i Spanien som du inte kan låna till. Handläggningen hos spanska banker är minst sagt tidskrävande…

Swedbank har krav på private banking, Handelsbanken har krav på bolån mm i Sverige som helhetskund. Har jag missat någon mer som erbjuder?
Dnb finans är den bästa icke svenska banken jag hittat och där går finansieringen via Luxemburg.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp