Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Privatlån efter avslutad skuldsanering – vilka långivare godkänner?

nä, man har levt med skulder hela livet , nu har man fått livs chans att leva. men såfort den är klar börja om allt... fyfan , Skuldsanering tolka ja som rehab att man inte ska söka lån efter
Bostadslån undantaget håller jag med.

När man är klar med skuldsaneringen så tycker jag man ska klara sig på egen ekonomi.
Har man inga blancolån/privatalån/krediter/delbetalningar/avbetalningar och är helt ren från allt och har en okej inkomst med koll på sin budget har man bättre förutsättningar än många. Ser inte vad man skulle behöva lån till.
Nästan allt oförutsett ska också då gå att lösa från sparkonto

hur kan man ta lån direkt efter en avslutad skuldsanering.. fattar inte ?

Du tänker inte att man kanske vill göra rätt för sig till föräldrar eller vänner som ställt upp tidigare i livet för en?

Nää vi skiter i dem, vi skaffar ny familj och nya vänner istället.

Undra hur man kan vara så fyrkantig i sitt tänkande. Fattar inte. 🤦‍♂️

Och hur svårt ska det vara att hålla sig till topic?

Jag ska inte låna 2 miljoner utan 250.000. Inget mer och jag ska dessutom betala av skulden riktigt fort. Gissar på att jag kommer ha betalt tillbaka skulden i dess helhet inom 2, max 3 år.

Jag kan säkert lägga upp allt på ett sätt som skulle innebära mindre ränta för mig, men jag känner att vissa personer har fått vänta alldeles för länge på sina pengar och då är jag för min egen skull hellre skyldig banken lite ränta och betalar av aggresivt där istället.

Senast ändrad:
Har du lånat pengar från anhöriga under din sanering om man får fråga?

Har du lånat pengar från anhöriga under din sanering om man får fråga?

Nej. Det är för saker långt innan saneringen.
Fortfarande något man vill ställa till rätta.

Lånar man pengar av någon anhörig under saneringen så ska man se till att man lånar dessa i kontanter. För säkerhets skull.

Nej. Det är för saker långt innan saneringen.
Fortfarande något man vill ställa till rätta.

Lånar man pengar av någon anhörig under saneringen så ska man se till att man lånar dessa i kontanter. För säkerhets skull.
Ja, hoppas du får bra ränta och kan betala av inom kort tid , det borde gå.
Skönt för dig att kunna betala tillbaka.
Inte alls kul vara skyldig pengar, speciellt inte till anhöriga&vänner.
Lycka till!

Ja, hoppas du får bra ränta och kan betala av inom kort tid , det borde gå.
Skönt för dig att kunna betala tillbaka.
Inte alls kul vara skyldig pengar, speciellt inte till anhöriga&vänner.
Lycka till!

Personerna jag vill återbetala har sagt att jag kan betala tillbaka det när min ekonomi är på bättre villkor så absolut kan jag vänta och jobba ihop pengarna också men det gnager på psyket att ha det över sig.

Jag kommer söka ett lån. Får jag ingen vettig ränta så kommer jag vänligen tacka nej till låneförslaget och avvakta och söka igen lite längre fram. Jag tänker inte acceptera något skitlån utan då får det vara. Det värsta som kan hända är att jag får en onödig UC förfrågan men gör mig ingenting då jag inte ska söka några bolån eller andra lån utöver detta.

Är skuld till föräldrar sen långt tillbaka i tiden. Ingen panik att betala egentligen men hade varit trevligt lösa det så de får tillbaka summor de lagt ut.

Men om lån blir svårt får jag betala det jag kan per månad.
Ville du inte ta me det i saneringen pga att du trodde det skulle bli svårare att bli beviljad lr 'glömde" du bort det? På tal om nytt lån så får du bättre förutsättningar nästa år.

nä, man har levt med skulder hela livet , nu har man fått livs chans att leva. men såfort den är klar börja om allt... fyfan , Skuldsanering tolka ja som rehab att man inte ska söka lån efter

Så du menar att efter man har haft en skuldsanering ska man aldrig få köpa en bild förutom för sparade pengar? Eller köpa ett boende? Eller renovera öket?

Tror att det är du som har tolkat Skuldsaneringen fel. Skuldsanering innebär inte att du aldrig mer ska låna. Skuldsanering innebär att du inte ska låna mer än vad du kan betala tillbaka.

Senast ändrad:
Så du menar att efter man har haft en skuldsanering ska man aldrig få köpa en bild förutom för sparade pengar? Eller köpa ett boende? Eller renovera öket?

Nej, man ska tydligen aldrig få:

Köpa mobil + abbonemang för det är tekniskt sett ett lån.
Teckna Bredband/TV för det kan sätta dig i en "skuldfälla"
Teckna Netflix, Spotify eller dylikt för samma sak där.

Nej, renovera något på "lån" som du sedan bakar in i huslånet får du såklart inte göra heller.

Bil? Nej, du måste köpa en begagnad skrotbil trots att du har 25 papp netto över att tillgå från lönen.

Folk är så obotligt korkade.
Nej, man ska inte gå och maximera alla lån man kan, och man ska definitivt vara mer försiktig och ha stenkoll på sina utgifter, gärna i dokument så man har allt svart på vitt när man haft skuldsanering men att man aldrig får ta ett lån igen, vilket jävla ruffel och båg argument.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp