Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Privatlån 9.58% ränta

Kolla ditt avtal och se hur mycket ränta du ska betala totalt. Gå sedan bakåt och kolla hur mycket ränta du har betalat hittills. Som sagt du har betalat mycket ränta första åren, sedan blir det mer o mer amortering varje månad på din månadskostnad,
Behåll Swedbank!

Fick ett annat erbjudande nu på 8.39% i effektiv ränta! Jag tror fortfarande att jag vinner på det här. Avtalet jag skrev med Swedbank gällde en lägre ränta på den tiden då räntan höjts i efterhand. Svårt att räkna ut nu. Från 150 000 till 119 000 (efter första RÄNTEFRIA betalningen på anyfin i juli) sen byter jag till annan med ännu lägre ränta. Återbetalningen ändrade jag till färre månader! Förstår verkligen inte hur jag inte skulle vinna på det här? Förklara gärna för mig! Jag betalar mindre ränta nu än vad jag gjorde på Swedbank.

Jämför den totala kreditkostnaden för de olika lånen. På konsumentverkets hemsida finns en lånesimulator där du kan lägga in olika belopp och räntor och räkna ut kostnaden för lånet.
Men lägre effektiv ränta och kortare avbetalningstid brukar innebära en lägre kreditkostnad så det verkar lovande.

Fick ett annat erbjudande nu på 8.39% i effektiv ränta! Jag tror fortfarande att jag vinner på det här. Avtalet jag skrev med Swedbank gällde en lägre ränta på den tiden då räntan höjts i efterhand. Svårt att räkna ut nu. Från 150 000 till 119 000 (efter första RÄNTEFRIA betalningen på anyfin i juli) sen byter jag till annan med ännu lägre ränta. Återbetalningen ändrade jag till färre månader! Förstår verkligen inte hur jag inte skulle vinna på det här? Förklara gärna för mig! Jag betalar mindre ränta nu än vad jag gjorde på Swedbank.
Har du lägre ränta och kortare återbetalningstid blir det svårt att inte vinna på det. Det skulle vara om de har en jättedyr uppläggningsavgift eller dyra faktureringskostnader.

Kan någon förklara för mig hur man räknar ut hur mycket ränta det blir. Lån på 121 000 och 8.39 effektiv ränta blir total 136.636

Alltså total ränta på 15 636 på 36 månader. Låter inte alls mycket. I snitt 434 i månaden.

Lånet jag hade på Swedbank i 15 månader har jag betalat ca 15 000 i ränta.

När jag skaffade lånet på 150 000 på Swedbank april 2022 hade jag 7.32 i ränta. Alltså 20 491 ränta per år om jag räknar rätt. Hur räknar man den totala kostnaden efter 60 månader? Avtalet finns inte kvar i internetbanken då jag avslutade lånet igår.

Jag tror jag räknar och tänker fel. Försöker räkna ut hur mycket jag sparar.

Kan någon förklara för mig hur man räknar ut hur mycket ränta det blir. Lån på 121 000 och 8.39 effektiv ränta blir total 136.636

Alltså total ränta på 15 636 på 36 månader. Låter inte alls mycket. I snitt 434 i månaden.

När jag skaffade lånet på 150 000 på Swedbank april 2022 hade jag 7.32 i ränta. Alltså 20 491 ränta per år om jag räknar rätt. Hur räknar man den totala kostnaden efter 60 månader? Avtalet finns inte kvar i internetbanken då jag avslutade lånet igår.

Använd konsumenternas kalkyl. Den är enkel och super tydlig. Den visar ränta och amortering.

Du räknar ränta på aktuell skuld månad för månad.
Lånar du 121 000 då räknas räntan 8,39%* 121 000 (Aktuell skuld) / 12
Nästa månad blir det samma uträkning minus vad du amorterat. Så betalar du av allt på ett år blir det inte så mycket, men ska du amortera på 5 år blir det mycket mer i absoluta kronor eftersom skulden inte minskar så mycket varje månad.

Konsumenternas.se under kalkyler och verktyg och därefter fliken lånekalkyl eller lånelabbet borde funka.

Det är per år. Du ska alltså betala 15636kr i ränta på ett år dvs 1303kr ränta per månad

Så avtalet jag fick där det står total lånekostnad 136 636 stämmer inte då? För avtalet är på 36 månader. Då borde väl total lånekostnad vara total för 36 mån?

Lånebelopp​
121000 kr​
Återbetalningstid​
36 mån​
Årsränta​
7.97%​
Effektiv ränta​
8.39%​
Uppläggningsavgift​
195 kr​
Aviavgift​
0 kr​
Månadskostnad​
3790 kr​
Total lånekostnad​
136636 kr​

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp