Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Privat skuld, vad kan jag göra?

Du kan få skulden fastställd av Kronofogden (utslag) utan att begära verkställighet (indrivning).
Förbättrar ditt läge nu och i framtiden.
Bra tips.

Då kan han begära verkställighet när skuldsaneringen är klar istället. Så polaren inte sabbar sin sanering. Om han nu inte betalar frivilligt förstås.

Hyfsade betalningar trots skuldsanering ändå.
Det tar i absolut bästa av världar från ansökan bf till beslut löneutmätning ca 2 månader men i realiteten nog det 5 dubbla pga att han inte kommer vara prioriterad gäldenär.

Hyfsade betalningar trots skuldsanering ändå.
Det tar i absolut bästa av världar från ansökan bf till beslut löneutmätning ca 2 månader men i realiteten nog det 5 dubbla pga att han inte kommer vara prioriterad gäldenär.
Du menar att han betalat tillbaka skapliga belopp ändå med tanke på skuldsaneringen gissar jag?
Jo det lär man ju säga men jag tvivlar på att det är egna pengar som använts, mest troligt så så har han väl en till "fordringsägare" Eller vad det kallas på dom beloppen. Kan ha fel men ser inte att dom ska ha skakats fram ur egen ficka.

Vad tycker du, ska jag göra ett nytt avtal med han där han betalar ungefär lika mkt som han gör idag på sin skuldsanering fast till mig ett gäng månader? Det är ju 95000 plus lite ränta. 18000x6=108 ?

Tänker att om jag skickar mot kf så kanske det blir stora problem för honom och stora problem för honom innebär ingen större plånbok hos mig.

Kanske bara blir en kostnad för mig, inga pengar kommer snabbare och risk att jag inte för en krona.

Kommer inte månadsbetalningarna som avtalat sen så måste ju kf bara ett alt då?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp