Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Prioritering

Hej, i maj (när inkomsten är uppdaterad) tänker jag söka om nytt samlingslån. Förutsättningarna är inte dom bästa men jag väljer vara positiv och hoppas. Jag har:
300 000 Axactor (ockerränta) syns ej hos UC
130 000 hos Sevenday (9% ränta)
210 000 hos Marginalen (13 % ränta)
17 000 hos Klarna
25 000 hos Extralånet (ockerränta)
5000 hos Qliro
(+ 400 000 min del av villalån Swedbank)
Inkomst 57 000 före skatt
Hur skulle ni vilja prioritera om jag skulle bli beviljad ett samlingslån?
Tack på förhand

Hej.
Jag skulle betalat dem mindre skulderna för att minska månadskostnaden. Resten skulle jag lösa lån med högst ränta. Men det beror på hur mycket i lån du får.

Hej, jämkar du?
Du skulle behöva betala av de jobbiga 'smålånen' och samla de större med värsta räntorna.
Vissa banker tar flera upplysningar, alltså bisnode, creditsafe och UC.
Du har ju en bra inkomst och skulle kunna bli av med Qliro och klarna inom några månader. Sedan om du får ett samlingslån, samla Axactor och marginalen. Då får du ner dina månadsutgifter rätt snabbt.
Med tanke på din lön skulle jag rekommendera att inte ta för lång återbetalning men försök beta av samlingslånet och sevendays inom några rimliga år.
Jag har samma lön men 1,5ggr dina lån och 2ggr ditt bolån. Jag klarar av att spara 6000kr i månaden, så om du är lite 'på' borde du kunna spara betydligt mer. Lycka till!

Hej, nej detta året vågar jag inte jämka. Jag ökade min lön med 20 000 i mnd sen september 2022. Dessutom har Axactor fryst räntan då jag betalar av 15 000/mnd.
Sen september 2022 tills maj 2023 har jag nog lyckas betala av 190 000. Hoppsan verkligen att minskade av skuld samt ökad inkomst kan ge ett samlingslån trots 2 misskött kredit och 2 bet.anm…

Ajajaj, det stod inget om i första inlägget. Det kan bli riktigt svårt. När går misskötta krediter och anmärkning ut?

Ajajaj, det stod inget om i första inlägget. Det kan bli riktigt svårt. När går misskötta krediter och anmärkning ut?
I augusti försvinner 1st misskött kredit och i oktober 1 st bet.anm. Dom 2 sista får jag dras med i drygt 2 år till

I augusti försvinner 1st misskött kredit och i oktober 1 st bet.anm. Dom 2 sista får jag dras med i drygt 2 år till
Då blir det svårt att samla under resterande tid. Kanske när de sista är äldre än ett år. Du kämpar på bra med amorteringen. Fortsätt så! Tiden går fort ska du se!

Hej tack för eran pepp. Men var tror ni om Skuldsaneringslån hos Nstart, Svea eller Blustep? Tror jag bör söka direkt till en av dessa och inte visa Lendo, Advisa etc. Hur hade ni gjort? Tack på förhand

Hej tack för eran pepp. Men var tror ni om Skuldsaneringslån hos Nstart, Svea eller Blustep? Tror jag bör söka direkt till en av dessa och inte visa Lendo, Advisa etc. Hur hade ni gjort? Tack på förhand
Jag skulle väl snarare kolla med Marginalen istället för de du nämner. Ingen av dom är något att ha och kommer knappast hjälpa dig på ett bra sätt.

Av de är bara Svea något att ha men de kräver tillgång till medlåntagare eller fastighet med övervärde. Du kämpar ju så himla bra! Om ekonomin går runt även om det är lite tajt, ser det långsiktigt. Det kostar BETYDLIGT mindre ränta att amortera som du gör nu. Hade du fått möjlighet att ta ett lån för hela skulden på 10/15 år a 10% hade det kostar i ränta mellan 400k och 550k… försök och håll ut!

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp