Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Prioritering?

Hej, söker nu hjälp hur jag skall prioritera:

Situation:
4 stycken blancolån på totalt 745’ varav ett är ”kredit” (180’ KomplettBank)
(395’ BN, 95’ Forex, 75’ Marginalen)
Ca 12-16% ränta på samtliga.

Årslön: 550’ (2 år i rad)

13 FF varav 10 stycken går ut i Juni.

Underskott? (Ränta?) -70’

Skuldsättningsgrad på 135%.

Kreditbetyg 17%.

I nuläget betalar jag inte av mer än enligt plan på lånen då jag lägger undan till kontantinsats. Jag vet att det kan låta korkat men jag är i den delen av livet nu och har jobbat hårt med beroende sista åren så behöver verkligen det efter snart ett år som spelfri.

Tips???
Tänker om kreditbetyg går ner i Juni och då kan söka samlingslån för att åtminstone bli av med KomplettBank? Hade ju varit bra och förhandla ner ränta eller slagit ihop lån så det enbart är 2-3 stycken.
Vad är era erfarenheter?
Jag kommer antagligen få ett medlemslån av min bank när jag kommit ner under 500’ i skulder men tills dess.

Skulle absolut försöka att söka när du har 3ff kvar.

Ja, får se vad kreditbetyget ligger på då men borde ju ha sänks en hel del.
Vad har du för erfarenheter kring kreditlån annars? Höjer dem värdigheten mer än blancolån?
Var skulle du sökt nånstans?
Om man vill ha ett samlingslån, ”räknar” banken då på att man inte höjer sina befintliga? Ibland vill jag tro att de räknar på att man bara höjer sin skuld ännu mera men i själva verket så sänker man ju månadskostnaden och kan amortera mera.

Kreditlån är dåliga, de förstör betyget.
Samlingslån räknar bankerna att du löser befintliga lån, vissa ställer t.o.m. krav på att lösa lånen åt dig. Annars heter lånen ofta privatlån.
Det spelar nog ingen roll om du väljer Lendo eller Advisa. Sök på maxbeloppet, är väl 600.000.

Ser din Bisnode ut lika som din UC, med många ff?

Ja, okej, tack för informationen/hjälpen!!

nja, 11 FF varav några är från viasat, telenor, om de har betydelse.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp