- Meddelanden
- 35
- Mottagna reaktioner
- 6
- Poäng
- 32
Hej, söker nu hjälp hur jag skall prioritera:
Situation:
4 stycken blancolån på totalt 745’ varav ett är ”kredit” (180’ KomplettBank)
(395’ BN, 95’ Forex, 75’ Marginalen)
Ca 12-16% ränta på samtliga.
Årslön: 550’ (2 år i rad)
13 FF varav 10 stycken går ut i Juni.
Underskott? (Ränta?) -70’
Skuldsättningsgrad på 135%.
Kreditbetyg 17%.
I nuläget betalar jag inte av mer än enligt plan på lånen då jag lägger undan till kontantinsats. Jag vet att det kan låta korkat men jag är i den delen av livet nu och har jobbat hårt med beroende sista åren så behöver verkligen det efter snart ett år som spelfri.
Tips???
Tänker om kreditbetyg går ner i Juni och då kan söka samlingslån för att åtminstone bli av med KomplettBank? Hade ju varit bra och förhandla ner ränta eller slagit ihop lån så det enbart är 2-3 stycken.
Vad är era erfarenheter?
Jag kommer antagligen få ett medlemslån av min bank när jag kommit ner under 500’ i skulder men tills dess.
Situation:
4 stycken blancolån på totalt 745’ varav ett är ”kredit” (180’ KomplettBank)
(395’ BN, 95’ Forex, 75’ Marginalen)
Ca 12-16% ränta på samtliga.
Årslön: 550’ (2 år i rad)
13 FF varav 10 stycken går ut i Juni.
Underskott? (Ränta?) -70’
Skuldsättningsgrad på 135%.
Kreditbetyg 17%.
I nuläget betalar jag inte av mer än enligt plan på lånen då jag lägger undan till kontantinsats. Jag vet att det kan låta korkat men jag är i den delen av livet nu och har jobbat hårt med beroende sista åren så behöver verkligen det efter snart ett år som spelfri.
Tips???
Tänker om kreditbetyg går ner i Juni och då kan söka samlingslån för att åtminstone bli av med KomplettBank? Hade ju varit bra och förhandla ner ränta eller slagit ihop lån så det enbart är 2-3 stycken.
Vad är era erfarenheter?
Jag kommer antagligen få ett medlemslån av min bank när jag kommit ner under 500’ i skulder men tills dess.