Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Prioritera eller ge upp

Jag hade Ikano och de skickade till inkasso. Många skriver om inkasso och KF som ”hot” men inkasso har inga mandat som KF har att driva in pengarna. Så länge lånet ligger på inkasso kan du ofta göra avbetalningsplaner med dom.

Tack igen.. känns som att det på ett vis ändå ger lite frist och möjligheter.
Spärrade mig på Daypay idag.. ett steg efter att ha slutbetalat. 31 steg kvar

Ja credway easykredit och credigo är väl samma aktör så jag ska försöka få det överkomligt. Mailade till Kortlån och skrev att jag betalar kommande vecka. Får lön en gång i veckan .. men lite farligt att betala allt hela tiden för till slut så faller ju något .. betalar av nästa vecka o sen blir det att spara allt inkommande till nästa månads ratrace.. tack
Hänger på kreditkollen som en fantastisk vän gav mig & betalar.. hade inte det hänt hade jag redan kastat in handduken .. känner att jag måste försöka även om det är svårt.
Så mitt i eländet så känns många bitar bra. Däremot bra med kunskap om vilka som skickar till inkasso och vilka som skickar till KFM .. vill helat börja med inkasso & jobba mig upp från detta ..
längtar till den dagen lönen räcker om så bara på kronan

Vad grym du är som kämpar på så som du gör!
Vi får hoppas att vi kan rida ut denna stormen båda två, man har ju lärt sig både en och annan läxa.
Kreditkollen är en av mina räddningar med, att se hur saker och ting påverkas och framförallt hur det förbättras när man kämpar.

Credigo och EasyCredit är som du säger samma som Credway, men de hamnar hos Avida inkasso. De är tyvärr mindre roliga att ha att göra med. Har aldrig varit med om att Credway skickats dit.

Tack! Jag chattade med Credway.. de har spärrat mig där och på easykredit o credigo .. skrev att jag betalar och de var inte otrevliga.. sa att jag kunde betala dubbelt på credway 28/8.. ger lite utrymme där med. Ja jag vill verkligen slippa skuldsanering eller löneutmätning till varje pris.. dock inte på bekostnad av lotterier eller riskplaceringar av olika slag .. ser här att det bara leder nedför och utför.
Ska kontakta alla som det finns möjlighet att spärra sig hos.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp