Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Zmarta - Jämför lån (ny)
5. Tomly - Lån utan UC
6. Kredio - Lån utan UC
7. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
8. Binly - Lån utan UC
9. Brixo - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Credifi - Lån utan UC
12. Nätlån - Lån utan UC
13. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC

Primal Capital, Är de svåra att få lån hos?

Man får inte ha historiska skuldsaldo 12 mån tillbaka

Sen måste man vänta 3 månader mellan ansökningarna.

Primal Capital,
Ni som har fått lån där, vilken inkomst har ni haft då?
I ett mail förra året vill dem minst att jag skulle ha 28.000 kr/mån i bruttolön
(Jag frågade varför jag fick avslag)

Det står lägst 100 000 kr under deras villkor!

så här står det på deras sajt:

• Man måste vara 20 år gammal
  • Svensk medborgare
  • Inneha svenskt bankkonto
  • Svenskt mobiltelefonnummer
  • Inga betalningsanmärkningar nyare än 6 mån.
  • Fast taxerad årsinkomst minst 100 000 kr

Det står lägst 100 000 kr under deras villkor!

så här står det på deras sajt:

• Man måste vara 20 år gammal
  • Svensk medborgare
  • Inneha svenskt bankkonto
  • Svenskt mobiltelefonnummer
  • Inga betalningsanmärkningar nyare än 6 mån.
  • Fast taxerad årsinkomst minst 100 000 kr
Hmm det kan ha varit utifrån mina förutsättningar. Jag uppfyllde allt som står där uppe/ovan men vet inte vad jag har för score på bisnode - kan vara dåligt. Det märktes aldrig att dem tog en bisnode på mig heller (kom ej nått på kivra)
Måste ju ha varit score på bisnode eller?

Men lite efter det sökte jag till kontant finans och där blev jag beviljad 10.000 iallafall.. och slantar också

Hmm det kan ha varit utifrån mina förutsättningar. Jag uppfyllde allt som står där uppe/ovan men vet inte vad jag har för score på bisnode - kan vara dåligt. Det märktes aldrig att dem tog en bisnode på mig heller (kom ej nått på kivra)
Måste ju ha varit score på bisnode eller?

Men lite efter det sökte jag till kontant finans och där blev jag beviljad 10.000 iallafall.. och slantar också

Hmmm... låter skumt att de sagt till dig att du måste tjäna minst 28000 kr/mån... x 12 = 336 000 kr inkomst/år blir det ju. Kan det verkligen stämma eller har de bara skrivit fel?

Jodå, det kan hända att de har skrivit fel. Jag gjorde en sådan upptäckt nyligen hos Remember flex. Där stod det att de hade 100 000:- i årsinkomst. Det var ju därför jag sökte men det visade sig efter mitt avslag (hade bra scoring, inga anmärkningar, inga andra krediter) så ringde jag upp och frågade varför hade jag fått avslag. Jag hade för dålig inkomst, skulle tydligen vara 125 000:- i årsinkomst. Surt för min del att få en helt onödig förfrågan på UC.

Jodå, det kan hända att de har skrivit fel. Jag gjorde en sådan upptäckt nyligen hos Remember flex. Där stod det att de hade 100 000:- i årsinkomst. Det var ju därför jag sökte men det visade sig efter mitt avslag (hade bra scoring, inga anmärkningar, inga andra krediter) så ringde jag upp och frågade varför hade jag fått avslag. Jag hade för dålig inkomst, skulle tydligen vara 125 000:- i årsinkomst. Surt för min del att få en helt onödig förfrågan på UC.

Ok men skillnaden mellan 100 000 till 125 000 är ändå inte lika påfallande stor som den mellan 100 000 och 336 000 kr.
Men de borde ta bort ff från din uc eftersom deras grundkrav har vilselett dig att söka lånet. Har du frågat dem om det? Med lite tjat så kan det faktiskt gå vägen.

Jo, det är möjligt. Tror inte jag bryr mig om denna UC förfrågan. Nu behöver jag inte utsätta mig mer för jag fick ju kredit på Everyday Card. Bara inväntar kortet. Jag kommer in på min sida på deras hemsida där jag kan se att jag har kredit på 10 000:-

Dem kanske hade skrivit fel. Jag hade låg inkomst pga föräldrapenning men min taxerad inkomst var ju 162000

Men nu har jag 22700 före avdrag per månad med jobbet och om 28000 stämmer så skulle inte få godkänt nu heller. Men vågar nog inte ansöka där igen.
Varför skulle dem ha en högre inkomstkrav än tex balanzia som har lägre ränta?! (minst 180.000 står de på balanzias sida)
Men det kanske skulle ha stått 18.000 brutto i mailet?! Jag vet inte
Frågade även förut om jag kunde bli beviljad ett lägre belopp men nej sa dem då.

Jag ska ge mig på dessa en 3:e gång nu den 20:e augusti.
Blir mitt Bisnodebetyg också bättre om 3 anmärkningar hos UC blir bara 1?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp