Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Preskriptionstiden vid lån

Är det så att om jag inte hört nått från nån på över två år "påminnelse om skuld" så kan jag hävda preskriptionstiden att skulden inte finns?

Tänker nu när man är på god väg att hamna rätt med allt så vill man inte få en överraskning.

Är väl 10 år som gäller och inte 2.

Såg nu att det skiljer beroende på vad skulden gäller. 2-10 år om inte preskriptionsavbrott gjorts från fordringsägare.

Men då kommer en följdfråga, förutom ars är det nån som vet nått bolag som satt i system att låta skulder växa och sen släppa bomben? Tänker att det kan vara värt att kolla upp sådanna i så fall man vill ju kunna slappna av nån gång.

Abbe. Jag har vart i din sits för 16 månader sen. Tro mig det går inte och vinna mot inkasso bolagen att du inte fått påminnelse avi.

Abbe. Jag har vart i din sits för 16 månader sen. Tro mig det går inte och vinna mot inkasso bolagen att du inte fått påminnelse avi.

Det går men är sällsynt att invändning bifalls

Det går men är sällsynt att invändning bifalls
Jag är inte där, har inte fått nått från nått inkasso bolag, bara det att man skulle vilja va säker på att det inte dyker upp nått längre fram. Hade för mig att det var generellt två år, för i så fall var det safe för mig nu typ.

Men jag tror nog det är lugnt, kan ju inte vara så många som gör så att de medvetet skiter i skulderna i flera år?

3 år på typ räkningar. 10år på lån

Inkassobolagen är duktiga på att skicka brev

3 år på typ räkningar. 10år på lån

Inkassobolagen är duktiga på att skicka brev
Ja jag har ju rätt naivt trott att de är så de ligger på men Tussan har ju skrivit ett inlägg jag såg nu där hon fått 3 krav från 2017 som en fin överraskning.
Så det spär ju på min oro.

Jag vet att jag skicka ut i samband med att jag släppte det mesta en spärr och koll om jag hade nån skuld till massa bolag enligt en lista härifrån, där borde ju de flesta aktörerna som var igång då varit med.

Så får väl hoppas att jag betalt det mesta.

Ja jag har ju rätt naivt trott att de är så de ligger på men Tussan har ju skrivit ett inlägg jag såg nu där hon fått 3 krav från 2017 som en fin överraskning.
Så det spär ju på min oro.

Jag vet att jag skicka ut i samband med att jag släppte det mesta en spärr och koll om jag hade nån skuld till massa bolag enligt en lista härifrån, där borde ju de flesta aktörerna som var igång då varit med.

Så får väl hoppas att jag betalt det mesta.

Det har ju inte gått 3 år sedan 2017 så dom har ju ingen stress att skicka ut något..
Sedan kan hon ha fått och glömt.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp