Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Preskribition brottsmål

Hej!

Jag har några frågor. de flesta av mina skulder är utdömda straff straff i tingsrätten för ca 10 år sedan, när jag var runt 20 år gammal. Jag har blivit dömd till både fängelsestraff och skadestånd. Nu undrar jag hur det är med preskribition av skadestånd som utgått via inkasso? Vill tillägga att jag betalar av alla via kfm. men jag undrar rent hypotetiskt om jag hade kunnat få dom avskrivna. gäller ej anmälla mål. Är snart i hamn. Och har bara en bråkdål kvar att betala. Lasseman du kanske vet. Ha det bra alla här på forumet, ni är terapi för mig. sköt om er// Adam

Preskriptionen gäller förutsatt att du inte betalat regelbundet och att ingen fordringsägare "påmint" om skulden på x antal år. I ditt fall är det med andra ord inte aktuellt. Bra kämpat och skönt att det snart är ett helt avslutat kapitel för dig!

Det är inte inkasso som varit inblandad i det? Jag gissar brottsoffermyndigheten och sedan de enskilda som står kvar med fordran i den del inte bom täcker det, samt räntefordran.
Det är ju inte en konsumtionsskuld, så det är 10 år presktid, jag gissar att bom är duktig att skick brev. De brev från kfm som innefattat info om skadestånden vet jag inte om det är preskavbrott eller ej. Borde väl vara det, du får ju en skuldspec med varje nytt löneutmätningsbeslut.

Preskriptionen gäller förutsatt att du inte betalat regelbundet och att ingen fordringsägare "påmint" om skulden på x antal år. I ditt fall är det med andra ord inte aktuellt. Bra kämpat och skönt att det snart är ett helt avslutat kapitel för dig!
Tack ska du ha. I mitt fall har skukden blivit "påmind" vid varje skattepterbäring. Tack för de fina orden

Det är inte inkasso som varit inblandad i det? Jag gissar brottsoffermyndigheten och sedan de enskilda som står kvar med fordran i den del inte bom täcker det, samt räntefordran.
Det är ju inte en konsumtionsskuld, så det är 10 år presktid, jag gissar att bom är duktig att skick brev. De brev från kfm som innefattat info om skadestånden vet jag inte om det är preskavbrott eller ej. Borde väl vara det, du får ju en skuldspec med varje nytt löneutmätningsbeslut.

Hej Lasse! Det står nångonting med brottsoffermyndigheten Umeå eller liknande, en grej är via inkasso. (Bilstöld). De anmälla skulderna är ju som sagt redan avbetalda.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp