Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Potentiell full lön trots löneutmätning

Om de då inte vill betala ut fullt förbehållsbelopp nästa månad, hur ska jag gå tillväga? Kontakta facket?
Ingen aning vad facket ska göra åt det. Vet inte hur det ska hanteras, du har ju fått ut nog totalt så

Är det inte bättre att vara ärlig o visa att man vill bli skuldfri? Tänker på framtida skuldsanering

Är det inte bättre att vara ärlig o visa att man vill bli skuldfri? Tänker på framtida skuldsanering
Jag har blivit lurad nog på min arbetsplats för tjänster, ersättningar och övertid som uteblivit att det säkerligen motsvarar mer än det jag får ut extra denna månad. Hade allt varit fair hade jag ringt in och berättat om deras misstag, nu när det för första gången kan vara till min fördel tänker jag ta chansen. Fick avslag om skusan ett par veckor tillbaks och tänkt vänta med att skicka in en ny ansökan.

Ärlighet varar självklart längst, men hittills i iallafall mitt liv har det inte varit så.

Jag har blivit lurad nog på min arbetsplats för tjänster, ersättningar och övertid som uteblivit att det säkerligen motsvarar mer än det jag får ut extra denna månad. Hade allt varit fair hade jag ringt in och berättat om deras misstag, nu när det för första gången kan vara till min fördel tänker jag ta chansen. Fick avslag om skusan ett par veckor tillbaks och tänkt vänta med att skicka in en ny ansökan.

Ärlighet varar självklart längst, men hittills i iallafall mitt liv har det inte varit så.
Förstår dig. Tråkigt att det inte blev beviljat. Sen tanken att slita o kämpa med att jobba när man har löneutmätning är hemskt

Förstår dig. Tråkigt att det inte blev beviljat. Sen tanken att slita o kämpa med att jobba när man har löneutmätning är hemskt
Om man inte trivs på sin arbetsplats lär ju löneutmätning göra varken fråga eller till.

Sant. Men menar motivationen att jobba över eller så
Har man inte maxbeslut blir ju utfallet precis lika mycket i kronor och ören extra som om man inte hade löneutmätning.
Procentuellt sett blir det större med löneutmätning.

Det är arbetsgivarens ansvar. Ställ dig vid bankomaten o Casha ut 15 bananer när tiden är inne.

Sant. Men menar motivationen att jobba över eller så
Jag var extremt motiverad att jobba övertid när jag hade löneutmätning. Vissa månader fick jag ut mer än dubbelt så mycket som förbehållsbeloppet. (Sedan hade det säkert varit mest ekonomiskt att använda dessa extrapengar till att frivilligt betala skulder, men det hände aldrig, utan då var det konsumtion som gällde.)

Jag var extremt motiverad att jobba övertid när jag hade löneutmätning. Vissa månader fick jag ut mer än dubbelt så mycket som förbehållsbeloppet. (Sedan hade det säkert varit mest ekonomiskt att använda dessa extrapengar till att frivilligt betala skulder, men det hände aldrig, utan då var det konsumtion som gällde.)
Trodde att kronofogden drog mer då. Men då förstår jag

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp