Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Post eller elektroniskt till Arbetsgivare

Nån som vet om KFM alltid skickar med snigelpost till arbetsgivare (beslut om löneutmätning) eller om det KAN gå elektroniskt alltså snabbare.

Post är normala. Det går maila manuellt om man vill

Vi får iaf allt med snigelpost, framförallt försäkringskassans kunde sparar en jäkla massa pengar om de fixade en digital lösning istället…

Det är ju den 14 imorgon och då jag inte fått beslutet på kivra kommer det ju skickas med post tidigast imorgon så chansen att få behålla en hel lön till är ju på vippen.

Den är nog väldigt god vi har lönekörning runt den 15:de varje månad, med deadline för ändringar 5 dagar efter. Hade dock aldrig gått in och ändrat om vi fått utmätningsbeslut efter den 15:de…

Antar att de flesta andra arbetsplatser också ”låser lönerna” 1-2 veckor innan utbetalning.

Den är nog väldigt god vi har lönekörning runt den 15:de varje månad, med deadline för ändringar 5 dagar efter. Hade dock aldrig gått in och ändrat om vi fått utmätningsbeslut efter den 15:de…

Antar att de flesta andra arbetsplatser också ”låser lönerna” 1-2 veckor innan utbetalning.
Ja det är nog lika sen är det väl lite olika hur personer är, men jag tror att hon som kör huvudlönen för mig skulle resonera som du.

Tiden för utvisa helt enkelt.

Tack för era svar.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp