Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Zmarta - Jämför lån (ny)
5. Tomly - Lån utan UC
6. Kredio - Lån utan UC
7. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
8. Binly - Lån utan UC
9. Brixo - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Credifi - Lån utan UC
12. Nätlån - Lån utan UC
13. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC

Pluskan

Hej alla kunniga där ute.
Jag är i valet och kvalet på om jag borde söka till pluskan.
Har 394000 i årsinkomst och 5 ff på bisnode de senaste 18 månaderna. Tror jag har betyg 6 enligt upplysning men via kivra stod det både 4 och 7 så helt osäker var jag ligger. Har något varit med om samma?

Det finns 2 olika upplysningar från bisnode. Dels den som är enligt ditt betyg på min upplysning, dels en som många börjat använda, Wästgöta, canoxa, brixo mfl, här används en annan plattform hos bisnode där ditt betyg EJ är detsamma som på Min Upplysning. När jag sökte hos slantar gick de efter den plattform som stämmer med Min upplysning dvs det högre betyget. Upplysningen kom från untie så antar att pluskan har samma bisnodeupplysning men vet ej säkert. Har även hört att Pluskan har höga bisnode krav så kolla det innan du söker.
du kan se skillnaden på upplysningarna då den som stämmer med Min uplysning har sin riskförklaring enl nedan ”Kreditrisken presenteras som en score-poäng. Skalan går från 1-10, där 1 innebär att kredit avrådes (högsta kreditrisk), 2-4 innebär en svag kreditvärdighet, 5-7 innebär en normal kreditvärdighet, 8-9 innebär en god kreditvärdighet och 10 innebär en mycket god kreditvärdighet (lägsta kreditrisk).”
På den andra plattformen som ger lägre risk (jag har 6 på Min upplysning och 2 på den andra plattformen) ser det ut så här:
Skalan för kreditrisk går från 1-10, där 1 innebär att kredit avrådes (högsta kreditrisk), 2-3 innebär en svag kreditvärdighet, 4-6 innebär en normal kreditvärdighet, 7-9 innebär en god kreditvärdighet och 10 innebär en mycket god kreditvärdighet (lägsta kreditrisk).

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp