Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Plus minus noll, vet inte vad jag ska ta mig till.

Fortsätt kämpa!

Försök ha tålamod och börja sakta men säkert se varje liten amortering som framsteg.

Jag hade kollat över vilka av dina lån som ger betalningsfri månad. Vet att Santander gör det. Collector gav mig amorteringsfritt 2 månader per år. De andra bör också ge någon deal. Använd dessa pengar och amortera ner ett av lånen.

Skapa också ett sparkonto på en annan bank eller t.ex avanza. Börja spara 50-100 kr i månaden. Alltid bra att ha en sådan rutin i framtiden.

Så hade jag gjort. Med tiden när din uc blir bättre kan du söka nya lån

Har du någon som skulle kunna stå som medsökande eller stå på lån åt dig?

Isf hade det kanske varit idé att baka ihop några av de "mindre". Du betalar hög månadskostnad för flera tycker jag i förhållande till lånsumman.

Jag har ingen som kan stå som medsökande, är ganska ensam och föräldrar som närmar sig pension så det är ganska uteslutet desvärre.

Hyra och övriga kostnader på 15'. Vad ingår i detta mer specat?

Lite mer uppdelat blir det så här.

Hyra 9000kr
Bensin 4000
Mat o övrigt 3-4000kr

Vet att hyran ser hög ut men där jag bor så är det inte lätt att komma lägre speciellt inte med bostadsbristen som finns. Står dock i kö och letar annat och mindre.
Bensinen är främst för det jag kör i arbetet, kör sällan privat.
Maten är inget större problem, kanske kan minska det lite men tycker jag snålar en del där redan, får även dagstraktamenten när jag äter ute men det kommer ju följande månad.

Jag skickade precis in en ansökan om skattejämkning med, hade ingen aning om att det gick att göra så men nu är det gjort iaf. Det borde frigöra en del så jag kan börja göra mig av med ett lån i taget.

Tack för alla svar, det blev bara lite för mycket så visste inte om det var lika bra att släppa allt men nu har ni fått mig på bättre tankar.
Collectorlånet har jag möjlighet att få sänkt månadskostnad med en tusenlapp och jag blev mest avskräckt då jag redan ligger på 10 år så ville de lägga till ytterligare 6 år ovanpå det om jag sänkte. Men visst det spelar ju mindre roll om jag nu får mer rörlighet att sänka de andra lånen och sen ge mig på det stora när de andra är borta.

När det gäller UC så har jag desvärre sämre kreditbetyg där 28.6% (Enligt MinUC). Jag fick ju lite panik och försökte få ihop ett samlingslån för 2-3 månader sedan och drog på mig tre stycken förfrågningar. Jag har 4 till förfrågningar som går ut till hösten alltså totalt 7st. Jag insåg ju sen att mitt kreditbetyg hade sjunkit iom att skilsmässan gick igenom i februari så det var redan dåligt då.

Känns bara som att man aldrig kommer ur den här saxen. Collectorlånet är det äldsta av lånen och där samlade jag upp allt jag hade för att jag ville få allt samlat och kunna beta av allt där och månadskostnaden var ju inget problem. Men när man drog på sig de nya lånen så blev det ohållbart.

Frågan är väl om man kan hoppas på att UC blir bättre till hösten. Löneökningen lär ju utebli så länge som löneförhandlingarna centralt uteblir pga Corona så jag håller tummarna på att det ska komma igång snart igen.

Men en sänkt månadskostnad om 1000 kr löser väl eller underlättar lite för närvarande, om du sköter korten bra kan du om något år ha bättre villkor och då amortera mer.

Läs också bloggen www.ekonominytta.se som erfarna har skrivit ifrån forumet här.,väldigt bra tips..
Jag har också collector lån, där kan man höja och sänka månadsfakturan.
Om jag vore du så skulle jag sänka det så mycket som möjligt.
Använda dom pengar till att börja beta av på den minsta lånet .
Försök att inte få betalningsanm.
Du får nog bita liten i det sura äpplet tills det börjar bli bättre...och det kommer det att bli.
Är också i en nästan likadan situation, har ett stort Remember lån på 430 000 kr/7200 kr i månadskostnad+ 2st betalningsanm.
Jag är säker på att du fixar detta.:tummen:.

Men en sänkt månadskostnad om 1000 kr löser väl eller underlättar lite för närvarande, om du sköter korten bra kan du om något år ha bättre villkor och då amortera mer.

Absolut, håller med. Jag sänkte månadskostnaden nu så det borde gälla till nästa betalning. Tack!

Läs också bloggen www.ekonominytta.se som erfarna har skrivit ifrån forumet här.,väldigt bra tips..
Jag har också collector lån, där kan man höja och sänka månadsfakturan.
Om jag vore du så skulle jag sänka det så mycket som möjligt.
Använda dom pengar till att börja beta av på den minsta lånet .
Försök att inte få betalningsanm.
Du får nog bita liten i det sura äpplet tills det börjar bli bättre...och det kommer det att bli.
Är också i en nästan likadan situation, har ett stort Remember lån på 430 000 kr/7200 kr i månadskostnad+ 2st betalningsanm.
Jag är säker på att du fixar detta.:tummen:.

Tack! Ekonominytta hittade jag för någon månad sedan och fick tag på deras kalkyl och läste guiderna. Var väl då jag körde fast lite med att jag inte visste hur jag skulle betala mer på ett lån åt taget. Men nu känns det verkligen som att jag har en chans. Hoppas att jämkningen godkänns med :)

Ditt rememberlån låter väldigt likt mitt, en tråkig stor klump. Men en vacker dag ska vi vara kvitt dessa :)

En sak jag funderat på, är det bra om jag säger upp min kredit hos bank Norwegian? Eller riskerar jag att försämra mitt uc då?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp