Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Zmarta - Jämför lån (ny)
5. Tomly - Lån utan UC
6. Kredio - Lån utan UC
7. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
8. Binly - Lån utan UC
9. Brixo - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Credifi - Lån utan UC
12. Nätlån - Lån utan UC
13. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC

Plexia.se, någon som testat?

Varför kontakta du dom inte och fråga vad dom håller på med.Känns väl lite konstigt att det dröjer så pass lång tid,kan tyckas.

Jag har mejlat dem men om de är långsamma och andra kan låna så känns det ändå ok.
Undrade mest om andra lånar av dem och ifall det funkar :)
Har hört att de är ok tidigare .

Är det inte Plexia som man loggar in på deras sida och kollar sina meddelande, de mejlar inte va?

De kanske inte är så flitiga på att svara vilket är ok sålänge det är en seriös aktör som betalar ut lånen . Mest det att jag inte använt dem förut och då blev jag lite orolig.
Blir lätt så när man lämnat ut kort o id.
Men å andra sidan vet jag att de tagit bisnode på mig och att jag har en 8 à i kredit score så det bör ju inte vara oseriöst precis.
Har någon testat dem ?

Har du loggat in på din sida hos Plexia?

Varit väldigt bra och god mailkontakt. Upplevs väldigt seriösa och haft stor förståelse när man varit sen med betalning eller avbetalningsplan

Står bara prel beviljat lån .
Gjort i en dag :)
Tack för Info känns bra veta att de fungerar .
Då är det bara att avvaka antar jag

Ja har försökt nå dem för ja lade in en betalning 3 dagar sent. Och ringde dom ett par gånger men fick inget svar, mejlade och berättade att jag sökt dom och att jag betalt in pengarna.
Till svar fick jag, att jag nog var informerad om att telefonen bara tog emot kundtjänstärenden... Vad var mitt ärende då? Vart ska jag ringa om inte till kundtjänst? Riktigt otrevligt mejlsvar fick jag!

Varit väldigt bra och god mailkontakt. Upplevs väldigt seriösa och haft stor förståelse när man varit sen med betalning eller avbetalningsplan

Min erfarenhet är nog tvärt om.. De svarar inte så ofta på mejl el telefon.,, och riktigt otrevliga och oförskämda!

Håller helt med grodan! Min bror skulle låna via dem och skickade in kopia på id och kontobevis men fick ett mail om att han inte blev beviljad fastän han hade bra kreditvärdighet och så vidare. Sedan har han mailat dem flera gånger sedan september och frågat varför han inte blev beviljad och varför dem stängde av hans konto då fick han svaret enbart " kreditavdelningen anser inte att det är lämpligt att bevilja dig något lån just nu. Du kan vända dig till andra lånebolag".
Han känner sig behandlad som en brottsling men har inte gjort något fel? Sjukt tråkiga och otrevliga, hoppas dessa får smaka av finansinspektionen nästa år

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp