Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Plan B om skuldsanering inte blir godkänd

Igår skickade jag in en ansökan om skuldsanering, förhoppningsvis om tre månader får jag svar! Men samtidigt sitter jag och funderar på om jag nu inte skulle bli beviljad.
Går det eventuellt att släppa de mesta till inkasso (få sluta bry mig att de ger missbrukad kredit) där kan man ibland få fryst ränta efter tag iallafall, fått det hos axactor. Vill verkligen inte hamna hos kf med löne utmätning då kan jag ta missbrulad kredit.

Tips och råd för en plan B

Jag skulle väl säga att det beror lite på vart du har lån / skulder och hur mycket det är osv.
Jag har så gott som allt mitt hos inkassobolag förutom Fairlo och Holm bank. De har gett mig 2 missbrukade krediter, samt 1 missbrukat bankkonto. Men de var en smäll jag tog för att kunna få bättre deals med inkassobolagen. Dock är ju missbrukad kredit lite hårdare än en vanlig betalningsanmärkning.
För min situation har det blitt mycket bättre av att släppa de mesta till Inkasso, det gjorde att vi fick pengar över varje månad istället för att behöva ta nya lån. Även om man hör hur "illa" det är och hamna hos inkasso tycker jag inte att de är så farligt faktiskt, de har hjälpt oss upp på fötter istället.
Har / haft skulder till de flesta inkassobolag och de flesta har varit medgörliga med bra avbetalningsplaner samt fryst ränta. :)

Ja, om man inte räknar med sambo och min mamma så är de ca 800 tusen :(
Ja, har hört något om det att det är värre med missbrukad kredit, men den ligger väl inte kvar mer än tre år? Fryst ränta är himla bra för då händer ju lite :) axactor gav mig fryst ränta nu och via conto har jag haft fryst ränta sen jag kom till dom då jag var snabb på att svara :D

Ja, om man inte räknar med sambo och min mamma så är de ca 800 tusen :(
Ja, har hört något om det att det är värre med missbrukad kredit, men den ligger väl inte kvar mer än tre år? Fryst ränta är himla bra för då händer ju lite :) axactor gav mig fryst ränta nu och via conto har jag haft fryst ränta sen jag kom till dom då jag var snabb på att svara :D
Ah okej, jag förstår. Ne det gör den inte, försvinner efter 3 år precis som en vanlig anmärkning. Ja det gör ju de, då får man ju åtminstone se att de rör sig.

Många ställen har ju samma inkassobolag och då brukar de gynna att skicka till inkasso och betala en och samma summa dit istället.
Jag har skuld på 94000kr på sileokapital, det är 4 ärenden där. Betalar 2000kr/mån dit med fryst ränta. Visst tar de lite tid men de får de göra, har lite annat att prioritera före. Men då blev lixom 4 räkningar 1 och de känns bättre för själen och ha en mindre hög. Trots att summan är hög.
Har även så till Gothia, 3 ärenden, totalt 83.000kr. Betalar 4000kr/månaden men den minskar dock bara med 1800kr ca, för räntan är hög. Men de minskar ju iallafall.
Är det många storbanker eller har du massa sms lån också?

Ja, tre år är ju egentligen inte så länge om man ser på skuldsanering :)

Ja, det är ju väldigt smidigt när det hamnar hos samma inkasso bolag! Ja, precis det minskar ju iallafall med lite och någongång kanske de går att förhandla på något sätt. Men ghotia är rätt svåra eller? De största jag har är remember som jag betalar 4000 på i månaden och känns knappt som det minskar. Sen är det mkt smått, än stora

Ja, tre år är ju egentligen inte så länge om man ser på skuldsanering :)

Ja, det är ju väldigt smidigt när det hamnar hos samma inkasso bolag! Ja, precis det minskar ju iallafall med lite och någongång kanske de går att förhandla på något sätt. Men ghotia är rätt svåra eller? De största jag har är remember som jag betalar 4000 på i månaden och känns knappt som det minskar. Sen är det mkt smått, än stora
Ja det är ju det. De flesta inkassobolag är ändå ganska medgörliga. Gothia har jag upplevt vart rätt okej ändå, de har hjälpt mig med betalningsfria månader under en period förut. Men inte behövt använda de på länge nu. Dock är dom svåra att få fryst ränta av, enligt min erfarenhet. De vill att man betalar av hela skulden på 12 månader för att få fryst ränta. Vilket är omöjligt i min situation just nu.

Men visst, de är svårt när de handlar om så stort belopp totalt.
Om du vill och har lust kan du ju skriva ner alla ställen du har och vad du betalar per månad dit så kanske vi här på forumet kan hjälpa till att berätta till vilket inkassobolag skulderna går till samt om det kan ge bra avbetalningsplaner osv :)

Känns väl inte som om att det är ngt dem bara ger sådär i början heller? Ska ju helst ha varit hos inkassot ett tag för att man ska kunna förhandla till sig det

Känns väl inte som om att det är ngt dem bara ger sådär i början heller? Ska ju helst ha varit hos inkassot ett tag för att man ska kunna förhandla till sig det
Ne så är det absolut, men vissa vill inte ens ge det efter flera år :p

Ah okej, jag förstår. Ne det gör den inte, försvinner efter 3 år precis som en vanlig anmärkning. Ja det gör ju de, då får man ju åtminstone se att de rör sig.

Många ställen har ju samma inkassobolag och då brukar de gynna att skicka till inkasso och betala en och samma summa dit istället.
Jag har skuld på 94000kr på sileokapital, det är 4 ärenden där. Betalar 2000kr/mån dit med fryst ränta. Visst tar de lite tid men de får de göra, har lite annat att prioritera före. Men då blev lixom 4 räkningar 1 och de känns bättre för själen och ha en mindre hög. Trots att summan är hög.
Har även så till Gothia, 3 ärenden, totalt 83.000kr. Betalar 4000kr/månaden men den minskar dock bara med 1800kr ca, för räntan är hög. Men de minskar ju iallafall.
Är det många storbanker eller har du massa sms lån också?
Missbrukad konto kredit ligger väl i 2 år ? Så läste jag mig till det iallafall :)

Ja det är ju det. De flesta inkassobolag är ändå ganska medgörliga. Gothia har jag upplevt vart rätt okej ändå, de har hjälpt mig med betalningsfria månader under en period förut. Men inte behövt använda de på länge nu. Dock är dom svåra att få fryst ränta av, enligt min erfarenhet. De vill att man betalar av hela skulden på 12 månader för att få fryst ränta. Vilket är omöjligt i min situation just nu.

Men visst, de är svårt när de handlar om så stort belopp totalt.
Om du vill och har lust kan du ju skriva ner alla ställen du har och vad du betalar per månad dit så kanske vi här på forumet kan hjälpa till att berätta till vilket inkassobolag skulderna går till samt om det kan ge bra avbetalningsplaner osv :)

Ja, de flesta kanske är helt ok! De vill ju ha sina pengar rätt smidigt ändå tänker jag. Som sagt jag var väldigt snabb med via conto inkasso när de kontaktade mig fick välja summa och fryst ränta på det, och axactor fick jag låg summa i 6 mån och efter ett år fick jag fryst ränta.

Ja, dessa är det jag har

Remember: över 200 tusen
Lån och spar: ca 90 tusen
Mobillån & tryggkredit 25 tusen ihop
Kredit365 och monetti 14 tusen ihop
Flexlimit 9500 kr
Betala koll 10,000
Fairlo 10,000
Lumify 13 tusen
Collector 160 tusen
Bank norwegian 20 tusen
Entercard kreditkort swedbank 10,000
Vivus 25000 tusen
Credigo 10,000
Credway 30000
Klarna 20000
Avida 100000
Holmbank 25000
Qliro 25 tusen

Inkasso jag har
Via conto
Axactor

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp