Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Zmarta - Jämför lån (ny)
5. Tomly - Lån utan UC
6. Kredio - Lån utan UC
7. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
8. Binly - Lån utan UC
9. Brixo - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Credifi - Lån utan UC
12. Nätlån - Lån utan UC
13. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC

PFC INKASSO

Hej! Fått nu mina delbetalningar till alektum inkasso. Hur är dom? Kan man göra upp en avbetalningsplan? Rapporterar dom missbrukad kredit? Tacksam för svar :)
Det beror på vilken summa det handlar om. Om skulden inte är tillräcklig stor går de inte med på avbetalningsplan. Annars så accepterar dem 3-6 månader bara vilket är dåligt om skulden är stor.

Det beror på vilken summa det handlar om. Om skulden inte är tillräcklig stor går de inte med på avbetalningsplan. Annars så accepterar dem 3-6 månader bara vilket är dåligt om skulden är stor.
Hur snabbt går de till
Inkasso ? Jag är 6 dagar sen med några delbetalningar

Alltså har en skuld på 10.000 flex krediten med typ 6 olika delbetalningar. En av dom har kommit till alektum nu på 1600kr. Det går inte att göra en avbetalning på den antar jag?
Men det viktigaste av allt som jag undrar mest är om dom rapporterar missbrukad kredit? Någon som vet?

Alltså har en skuld på 10.000 flex krediten med typ 6 olika delbetalningar. En av dom har kommit till alektum nu på 1600kr. Det går inte att göra en avbetalning på den antar jag?
Men det viktigaste av allt som jag undrar mest är om dom rapporterar missbrukad kredit? Någon som vet?
Då tror jag inte du kommer få avbetalningsplan på 1600kr. Syns krediten på UC? Ifall det gör det så blir det missbrukad kredit. Det är inte Alektrum som rapporterar i så fall utan banken där du har krediten.

Efterssom de numera tar UC rapporteras det troligtvis. Innan de tog UC rapporterades det inte.

Dock syns inte min delbetalning på UC (har inte flex)

Efterssom de numera tar UC rapporteras det troligtvis. Innan de tog UC rapporterades det inte.

Dock syns inte min delbetalning på UC (har inte flex)
Min syns inte heller på UC. Då borde det väl inte bli missbrukad kredit? Isåfall är jag rökt.

Då tror jag inte du kommer få avbetalningsplan på 1600kr. Syns krediten på UC? Ifall det gör det så blir det missbrukad kredit. Det är inte Alektrum som rapporterar i så fall utan banken där du har krediten.
Den syns ej på min UC. Så jag är safe eller?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp