Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Personlig Konkurs

Kan ju vara det dom upptäckt möjligen då.. och att dom tycker att det inte sålts till ett marknadsmässigt pris..
Haha de gjorde det inte, min man gick minst 80.000 back på det. Sakerna i äktenskapsförordet kanske är värt 40.000-45.000 kr. Det är vardagssaker som säng, byrå, garderob, soffa, matbord mm. Inget exklusivt. Jag äger ju en cykel från 2005, en biltema-cykel! :) den kan dom få!

Jag mejlade derast jurist om detta idag. Sa att vid en personlig konkurs finns det inte mer att utmäta än vad kronofogden kunde utmäta. Och att jag får inte behålla så mycket på min ersättning från f-kassan för att min man tjänar så bra. Nu får jag behålla 1800 kr av 8790 kr. Men min man sa att händer det nåt mer så får ja flytta och då får jag ju inte en chans att bli skuldfri. Då måste ja stå för hela hyran mm.
Juristen sa att jag har handlat svekfullt mot dom och därför kommer de ta sig rätten att sätta mig i konkurs. Fast ja sa att allt kommer bli sämre för alla då. Svin

Jag mejlade derast jurist om detta idag. Sa att vid en personlig konkurs finns det inte mer att utmäta än vad kronofogden kunde utmäta. Och att jag får inte behålla så mycket på min ersättning från f-kassan för att min man tjänar så bra. Nu får jag behålla 1800 kr av 8790 kr. Men min man sa att händer det nåt mer så får ja flytta och då får jag ju inte en chans att bli skuldfri. Då måste ja stå för hela hyran mm.
Juristen sa att jag har handlat svekfullt mot dom och därför kommer de ta sig rätten att sätta mig i konkurs. Fast ja sa att allt kommer bli sämre för alla då. Svin
Vill bara skicka en stor kram till dig. Hoppas att du snart kan få lite lugn och ro ❤❤❤

Juristen är tydligen inte så insatt i hur det fungerar.. sett liknande när man bestämde sig för att sätta en gäldenär i kk och sen var jätteupprörd över att kfm sedan inte lyfte ett finger till. Kass var dom.

Rent generellt finns det bara en vinnare på att försätta någon i personlig konkurs och det är konkursförvaltaren. Såvida det då inte finns några "gåvor" som går att återvinna som Lasseman skrev.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp