Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Personlig konkurs

Ok, tack för svar.
Men vad är då mening med konkursen? Den leder ju inte till någonting om tillgångar saknas?

Bra fråga, återvinna gåvor är ju en sak som är bra, går att göra ganska länge efter gåvan givits också.
Annars är det ganska värdelöst vad jag kan komma på

Haft något fall där ombudet var så otroligt stressad, ringde och skällde dagligen i princip från att ansökan om verkställighet lämnats in, var någon bostadsrätt eller fastighet han ville ha utmätt. Det tar någon vecka innan en sån kan utmätas, utredningen tar en stund, måste reda ut pantsättning framförallt. Det hade ombudet inte tid med, och begärde gäldenären i konkurs. Bostadsrätten/huset såldes, några hundra tusen gick till konkursförvaltaren i stället för skulderna. Dessutom upphävs löneutmätningen direkt när konkursbeslutet kommer och kan sedan endast starta på konkursförvaltarens begäran. Även här ringde ombudet och var galet arg. Mitt svar var att det var ju hans önskemål att kfm inte skulle driva in något eftersom han tog konkursvägen i stället.
Tror det var mer eller mindre ett års löneutmätning som ombudets klient gick miste om, totalt var det säkert 4-500000 som hans klient gick miste om.
Vet inte vad klienten fick för info men jag gissar att han förmodligen fått besked från sitt juridiska ombud att allt var kfms fel.

Ok, tack för svar.
Men vad är då mening med konkursen? Den leder ju inte till någonting om tillgångar saknas?
Så här står det i info jag hittat: "De personliga konkurser som förekommer gäller ofta enskilda näringsidkare, där ekonomin är trassligare och det är större misstankar om att pengar kan föras bort via bluffakturor och annat." De får också näringsförbud och kan exempelvis inte sitta i en styrelse i ett bolag. Blondinbellas f d pojkvän försattes i personlig konkurs, så min uppfattning är att det sker när stora pengar är inblandade.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp