Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Pensionsspar - Hur mkt vid vilken ålder?

Noup, min betalas månatligen ut livet ut enligt Swedbank försäkring.
Fast man får ju välja utbetalningstid själv såklart och jag får ta ställning till det när tiden är inne.
Ja du får inte en engångssumma.
det jag menar är att har du 3-4 stk så kan du sprida ut när du tar ut för att det ska bli så förmånligt som möjligt. Har du bara 1 försäkring kan du inte göra detta.

Ja du får inte en engångssumma.
det jag menar är att har du 3-4 stk så kan du sprida ut när du tar ut för att det ska bli så förmånligt som möjligt. Har du bara 1 försäkring kan du inte göra detta.

Är du helt säker på detta? Det jag tänker är att det kan vara olika förvaltningstyper, alltså under olika kollektivavtal osv, så även om de hamnar hos samma förvaltare så kanske det delas upp?

Är du helt säker på detta? Det jag tänker är att det kan vara olika förvaltningstyper, alltså under olika kollektivavtal osv, så även om de hamnar hos samma förvaltare så kanske det delas upp?
Slår du ihop dina tjänstepensioner till en pension så är det en pension

Slår du ihop dina tjänstepensioner till en pension så är det en pension

Det jag tänker på är att det är olika försäkringstyper. Säg att du har fyra olika försäkringstyper hos tre olika förvaltare, är det inte säkert att detta slås ihop i en klump om du en väljer att samla allt hos samma förvaltare. Då det är olika försäkringstyper har dessa olika villkor. Det innebär att val traditionell v.s fondförsäkring måste göras för varje försäkringstyp. Det kan innebära hur tjänstepensionen framöver ska plockas ut görs per försäkringstyp. Om jag har haft flera anställningar hos olika arbetsgivare med olika kollektivavtal, och väljer att samla min tjänstepension hos samma förvaltare ligger dessa i olika försäkringstyper trots allt. Jag kanske är fel ute här, men vad jag förstår är det inte säkert att det samlas i en klump hos samma förvaltare?

Har ca 160k i tjänstepension, ca ca 140k i premiepension, och ca 475k i inkomstpension (25år)

Allmän Pension 1,6 miljoner
Tjänstepension 525K
38 år.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp