Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Pension pengar

Hur kan man få sina pensions pengar att sjunka ? Har för mycket kan inte ta ut dom? Har Nordea någon som kan?

Jag undrar detsamma. Provade idag att få mina överförda till isk-konto. Men fick nej av banken pga summan var för hög. Kan man inte kringgå detta på något vis? Det är ju för jäkligt att man inte får bestämma själv över sina egna pengar.

Om du har högst 44 300 kr på ditt IPS har du rätt att ta ut det om det är högre går det tyvärr inte. Det är så att alla som inte har sparat ihop mer än ett prisbasbelopp får ta ut sina IPS-pengar i förtid och prisbasbeloppet för 2016 är 44 300 kr.

Jag har sparat ca 36.000 men fonderna är uppe i ca 59.000. Det måste väl gå att få ner dom på något vis? Som att byta till sämre fonder tex.
Har ingen som helst nytta av att ta ut dom som pension efter 55, eftersom dom då drar in mitt bostadstillägg. :(

Jag vet inte hur det fungerar med bostadstillägg men om du lyckas få ner din ips till under 44300 påverkar inte det ditt bostadstillägg redan nu?

Tror inte det, om jag kan föra över pengarna till ett Isk istället, då räknas det ju inte som en pension.

Men någon som vet någon fond i Nordea som går dåligt som man kan sälja av någon av det jag har o köpa något skit??? Har 55000 på mitt.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp