- Meddelanden
- 4 414
- Mottagna reaktioner
- 2 231
- Poäng
- 1 517
Helt galet legat som dig i lön.Fy f.... 18500 kr före skatt i pension trots 41000 kr i lön.
Har 48000kr nu men blir väl en struntsumma får jobba till man minst är 70

Helt galet legat som dig i lön.Fy f.... 18500 kr före skatt i pension trots 41000 kr i lön.

Det ger mycket sämre pension och försäkringen går att köpa separat från olika försäkringsbolagVadåra?
Fy f.... 18500 kr före skatt i pension trots 41000 kr i lön.
Jag gick in på min pension och skrev in mina uppgifter och den summan kom upp.Var har du fått den siffran om 18.500kr före skatt ifrån?!
Jag tänker utifrån att jag förlorade ju HELA 10 år i arbetsinkomst här i Sverige när jag bodde i USA, men likväl så har jag en förväntad pension om 25.600kr före skatt om jag kikar på mina sidor hos ”min pension”.
Jag gick in på min pension och skrev in mina uppgifter och den summan kom upp.
Oj...
Fast jag behövde inte själv skriva in mina siffror för dom kom upp av sig självt och var hämtade eller inrapporterade av min arbetsgivare via Alecta...
Det som nog är mest intressant är totalsumman för intjänad pension hittills... Min intjänade pension till dags datum ligger på runt 3 miljoner...
Välj eget bolag för förvaltningen istället för alecta, jag har i fonder jag själv väljer

Varför ger det en sämre pension? För att det dras 30kr per månad från min tjänstepension? Eller något annat? Jo det är jag medveten om, jobbar själv som säljare.Det ger mycket sämre pension och försäkringen går att köpa separat från olika försäkringsbolag
Glöm inte att din "bankman" är en säljare som vill tjäna maximalt på dig. Inget annat
Varför ger det en sämre pension? För att det dras 30kr per månad från min tjänstepension? Eller något annat? Jo det är jag medveten om, jobbar själv som säljare.