Över 80år så är det nog kört. Brukar dra gränsen vid 70år.Hej! Är det någon som har erfarenhet av långivare som accepterar pensionär som medlåntagare? Pensionären är över 80 men har inga anmärkningar och god pension.
Beror ju såklart på fler aspekter än så. Belopp, övriga omständigheter som din inkomst, skulder, KALP, etc.Hej! Är det någon som har erfarenhet av långivare som accepterar pensionär som medlåntagare? Pensionären är över 80 men har inga anmärkningar och god pension.
Hej! Är det någon som har erfarenhet av långivare som accepterar pensionär som medlåntagare? Pensionären är över 80 men har inga anmärkningar och god pension.
Jag tog med min mor på 79 år på ett lån från Wasa, dom sa när jag frågade att det gick bra och jag fick mycket riktigt lånet.Hej! Är det någon som har erfarenhet av långivare som accepterar pensionär som medlåntagare? Pensionären är över 80 men har inga anmärkningar och god pension.
Hur var era övriga förutsättningar?Jag tog med min mor på 79 år på ett lån från Wasa, dom sa när jag frågade att det gick bra och jag fick mycket riktigt lånet.
Jag tror nog att jag fått lånet själv men jag gjorde så för att vara säker.Hur var era övriga förutsättningar?
Men enligt Wasa spelade åldern mindre roll så länge medlåntagaren var ”ren”, tvärtom ansåg dom att två säkerheter är bättre än en, vilket ju är rätt självklart om en tänker efter! Speciellt nuförtiden när ”folk” både blir 85 och 90 år till höger och vänster.Pensionärer brukar inte ens få lån själva.
De kan va svårt att ens belåna upp huset trots övervärde som pensionär.