Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Zmarta - Jämför lån (ny)
5. Tomly - Lån utan UC
6. Kredio - Lån utan UC
7. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
8. Binly - Lån utan UC
9. Brixo - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Credifi - Lån utan UC
12. Nätlån - Lån utan UC
13. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC

PengarNu - Någon som testat?

Domänen är registrerad 2011-10-03. Hittar inget om någon ansökningsavgift. Knappt något om kreditkraven heller. Låga avgifter har dom dock.

Belopp och avgifter:

1 000 kronor kostar dig 250 kronor (ränta 175kr)
2 000 kronor kostar dig 400 kronor (ränta 300kr)
3 000 kronor kostar dig 550 kronor (ränta 425kr)

Från vanliga frågor:

Hur gammal måste jag vara för att ta ett lån

Du måste vara fyllda 18 år för att kunna ta upp ett lån på PengarNu.

Gör ni kreditprövning

Ja, vi kontrollerar alla våra kunder. Vi tittar närmare på inkomster, tillgångar, tidigare anmärkningar och andra uppgifter som hjälper oss ta ett beslut. Den exakta rutinen ändras löpande.

Står inget om när lånet skall betalas tillbaka?
Jo står i villkoren när man ansöker fick jag se nu.

Ansökt men fick avslag, har dock betanmärkn för 2 år sen.
Fick ett kryptiskt svar att jag fick avslag på 2000 :- men att dom erbjuder mig att låna 0:- istället.

Senast ändrad:
Jag sökte också på 2000kr, avslag.. erbjuden 1000kr som jag svarade ja på, inte hört ett smack sen. Antingen väldigt oseriöst eller inkörningsproblem...

Jag sökte också på 2000kr, avslag.. erbjuden 1000kr som jag svarade ja på, inte hört ett smack sen. Antingen väldigt oseriöst eller inkörningsproblem...

jag testade nu och ansökte om 3000 kr blev beviljad 1000 kr, förstår ej varför, har "normal" inkomst o inga anmärkningar. får se om det kommer några pengar...

Kanske är så att de endast beviljar 1000kr första gången... men då borde det ju framgå på deras villkor. Väntar också på tusenlappen...

Felmeddelande

Är det fler än jag som får felmeddelande i fältet personnummer? Jag anger enligt det format som framgår av sidan, men det funkar inte. Ni som ansökt, hur angav ni ert personnummer?

Jag sökte idag och fick prel beviljat 2000 och skulle svara ja.. gjorde det men sen har det varit tyst. ca 2 timmar sen. är det nån som har fått bekräftelse via mail.. kanske bara att vänta och se

Ansökte på fm om 3000 kr, fick sms om att det avslagits men att jag prel. beviljats 2000 kr. Svarade JA, men har inte hört nåt mer sen. Står att det kan ta upp till en dag innan pengarna kommer in, beroende vilken bank man har. Bara att vänta och se...

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp