Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Pengar slut före lön – vad kan jag göra när kontot är tomt?

Inget jag har gjort själv men det finns ju folk som dumpstrar. Dvs letar efter slängd mat i mataffärers containrar. Har ingen aning om var och hos vilka affärer det funkar.

Vill inte strö salt i såren, men undrar, du gör inte matlådor så du säkerställer att du har mat i frysen fram till nästkommande löning ?
Det är väl uppenbart att han inte gör det. Annars hade han inte startat den här tråden. Har du ngt du kan tipsa om som han kan göra just här och nu?

Inget jag har gjort själv men det finns ju folk som dumpstrar. Dvs letar efter slängd mat i mataffärers containrar. Har ingen aning om var och hos vilka affärer det funkar.
Jag tappar hakan när jag ser vad folk hittar..... såååååå mkt mat, flera berättar att de inte har några månadskostnad för just mat pga att de dumpstar!

Jag tappar hakan när jag ser vad folk hittar..... såååååå mkt mat, flera berättar att de inte har några månadskostnad för just mat pga att de dumpstar!
Ja jag med! Jag är inte helt insatt men har läst att dumpstra är olagligt? Samtidigt finns ju konton på Instagram om just detta så jag vet inte :thinking:

Vill man inte dumpstra så är det en bra ide att kolla i olika matbutikers fyndlådor där de säljer ut mat till nedsatt pris p.g.a. att bästföredatumet är på väg att gå ut. Där kan man ofta hitta varor med 30-50% rabatt eller om man har tur 70-90% rabatt. Det är en fördel att ha en extra frys så man kan köpa hem större mängder av något som går att frysa när det säljs billigt på så sätt kan man spara en hel del pengar.

Värt att påpeka är också att bästföredatumet inte betyder att en matvara är dålig bara för att datumet är passerat tvärtom så håller det mesta x antal dagar eller veckor efter bästföredatumet är passerat, kan man frysa ner det så håller det åtskilliga månader.

Ja jag med! Jag är inte helt insatt men har läst att dumpstra är olagligt? Samtidigt finns ju konton på Instagram om just detta så jag vet inte :thinking:
Jag tror att det hamnar i den gråa zonen, ev mer mot otillåtet hållet.

Om du inte alls har några pengar så skulle jag panta. Ett nudelpaket på t e x Willys kostar runt 5:-. Får du ihop 20 burkar per dag så kan du i a f köra nudlar. Så du får lite energi! Har också kört SveaPanelen. Tycker de har sämre spel nu, förr kunde man spela några timmar och i a f få kanske 30-40:-. Nu behöver man spela så mycket så man inte har tid och ork till något annat om det ska ge något

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp