Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Parkeringsbot

En lite udda fråga kanske, men vi har utmätning både min man och jag och nu lyckades jag få såklart få 2st böter en på 400kr och en på 700kr, hur hade ni gjort betalat dom eller struntat i dom? Det är ju inte så att man har nått stort att svänga runt med economist.
Kom på, om jag struntar i dom kan det påverka min ansökan om skuldsanering?

Senast ändrad:
En lite udda fråga kanske, men vi har utmätning både min man och jag och nu lyckades jag få såklart få 2st böter en på 400kr och en på 700kr, hur hade ni gjort betalat dom elelr struntat i dom? Det är ju inte så att man har nått stort att svänga runt med economist.
Struntat i dem och låte dem med gå till kf.

Strunta inte i dom!
Det är 1100:- nu, om det ska gå vidare till inkasso och sedan till kfm så är det ju en avsevärt högre summa att betala. Vid utredning inför eventuell skuldsanering har jag svårt att se att det är positivt att du drog på dig två nya skulder efter löneutmätning startats.
Kolla om du kan dela upp det på tre månader om du förklarar att du har löneutmätning vill vill göra rätt för dig.

Gissar att två så små skulder inte påverkar så mycket

Gissar att två så små skulder inte påverkar så mycket
Håller med!
Jag hade ett antal obetalda parkeringsböter, fortkörningsböter, obetalda fakturor för inköp av matkassar, telefonräkningar mm och allt annat som inte kunde betalas efter att löneutmätningen drog igång. Allting redovisat i skuldsaneringsansökan. Inga frågor på det, bara ett konstaterande att jag inte kunnat betala. Alla dessa fakturor med i betalplanen, vilket ledde till strax över 90 olika borgenärer att betala till. Hade gamla skuldsaneringen och betalade in till varje borgenär själv. Hade stora listor med summor och gironr att betala till.

Håller med!
Jag hade ett antal obetalda parkeringsböter, fortkörningsböter, obetalda fakturor för inköp av matkassar, telefonräkningar mm och allt annat som inte kunde betalas efter att löneutmätningen drog igång. Allting redovisat i skuldsaneringsansökan. Inga frågor på det, bara ett konstaterande att jag inte kunnat betala. Alla dessa fakturor med i betalplanen, vilket ledde till strax över 90 olika borgenärer att betala till. Hade gamla skuldsaneringen och betalade in till varje borgenär själv. Hade stora listor med summor och gironr att betala till.
Man kunde nästan varenda OCR nummer utantill efter fem år...
Inga gratis månader, skuldsaneringen var lite tuffare förr.

Man kunde nästan varenda OCR nummer utantill efter fem år...
Inga gratis månader, skuldsaneringen var lite tuffare förr.
Ja, det var den verkligen! De där frågorna som folk har nu om man får spara pengar var inte alls aktuella då. Och den där rädslan man hade över att behöva vara hemma från jobbet om man blev sjuk var inte kul heller.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp