Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Pantbrev, hos fogden kan de återkallas

Hej om man vill huset ska stå säkert är pantbrev ett bra val alltså fullbelåna Max ? Och kan man göra det när man redan är hos fogden det kan inte återkallas eller nåt ?

Är huset fullbelånat så finns det inget värde i att mäta ut det.

Kan tänka mig att borgenärer i skuldsanering tycker det var dåligt gjort och protesterar mot skuldsaneringsbeslut.

Vi har lån på 1.2 o värderat en gång till 1.4 undrar om fogden kommer göra det med :(

Om det är fullbelånat ja banken lånar ju bara upp 80 procent menas det att det är fullbelånat dum fråga kanske men men ?

Svårt att säga hur det kommer bli. Jag vet att man gärna vill ha kvar sitt hem men om det strulat till sig och fastigheten kan ge några hundra tusen tycker jag inte det är så konstigt om det får säljas för att minska skulderna.

Nä förstår det jag me ,men har man övervärde kanske på 200000 o det ska delas på 2 minus avgifter o att man ha barn .Då bli det inte mycket kvar undrar om det är försvarligt när dom ändå dra in 23 tusen i månaden från oss :(

Jag håller med dig Nea, men här sa dom att minsta hundralapp räknas hos dom. Hur nu några hundralappar kan göra skillnad på skulder på över miljonen...?

Plus att man åker på ännu mer skulder i skatt när huset säljs känns inte försvarligt men vad vet jag känns som alla få olika besked beroende kontor då

Plus att man åker på ännu mer skulder i skatt när huset säljs känns inte försvarligt men vad vet jag känns som alla få olika besked beroende kontor då
Den eventuella skatt som uppstår är inget man tar med i beräkningarna.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp