Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Zmarta - Jämför lån (ny)
5. Tomly - Lån utan UC
6. Kredio - Lån utan UC
7. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
8. Binly - Lån utan UC
9. Brixo - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Credifi - Lån utan UC
12. Nätlån - Lån utan UC
13. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC

Panta guld

Tänkte bara påminna er alla om ni har guld hemma att Sefina (eller andra pantbanker) är grymt smidiga att ha att göra med. I alla fall om man behöver ett snabbt lån och har för avsikt att betala tillbaka. Men hellre lån på Sefina som man löser fram och tillbaka än trassla med Daypay och andra skitlån. Been there, done that…
Som sagt, bara en påminnelse eftersom Sefina i min värld ”glömdes bort” mitt i allt stök med andra lån.

Det blir grisigt dyrt på panten med tyvärr. känns inte så då man oftast löser tillbaka eller sätter om guldet inom nån månad men slå ut det på året så är det som vilket skitlån som helst.(sitter inte med guld eller nått på panten själv men räknade för en bekant på det för ett tag sedan)

Det blir grisigt dyrt på panten med tyvärr. känns inte så då man oftast löser tillbaka eller sätter om guldet inom nån månad men slå ut det på året så är det som vilket skitlån som helst.(sitter inte med guld eller nått på panten själv men räknade för en bekant på det för ett tag sedan)
Slipper tjat om obetalda fakturor, inkasso, hot om KFM om inte annat… :)

Panta guld är väl en rätt ok grej men Sefina är den sämsta pantbank man kan använda för just guld. För det första har dom överlägset sämst pris per gram. För det andra tar dom inte emot smycken av det andra könet om du inte har det på papper. Helt värdelösa. Jag vet, för jag har pantat guld. Och jag valde en annan pantbank.

Panta guld är väl en rätt ok grej men Sefina är den sämsta pantbank man kan använda för just guld. För det första har dom överlägset sämst pris per gram. För det andra tar dom inte emot smycken av det andra könet om du inte har det på papper. Helt värdelösa. Jag vet, för jag har pantat guld. Och jag valde en annan pantbank.
Att de inte tar emot ”damsmycken” stämmer inte. Inte för mig iaf. Och guldpriset de betalar är absolut ok.

Att de inte tar emot ”damsmycken” stämmer inte. Inte för mig iaf. Och guldpriset de betalar är absolut ok.
Tror h*n mena att om man är kille kommer med dam smycken eller dam med herr smycket. Fatta ja det som iaf.

Jag har lämnat in dam halsband på pantbanken ! Det var thai guld 23k ! Fick 5800 kr ! hämtade ut det efter 3 månader

Jag har lämnat in dam halsband på pantbanken ! Det var thai guld 23k ! Fick 5800 kr ! hämtade ut det efter 3 månader
Man känner lite mer press att lösa ut guld med affektionsvärde än att betala krav från olika långivare. I alla fall jag…

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp