Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Panik och stress

Hej

Jag känner att jag behöver skriva av mig endel. Har legat uppe i flera nätter och försökt hitta en lösning. Jag ligger efter med flera hyror, elen stängdes av igår. Elräkning på några hundra blev nu flera tusen. Hyresvärden gick med på avbetalning, och skall betalas idag men inga pengar finns. Jag har sumpat allt som går. Jag har spelat bort allt i tron att vinna dessa pengar för att kunna komma ikapp räkningarna. Akassan ska in senast 1/4 annars blir det utträde, pga tre obetalda. Jag har panik. Jag berättade för min dotter igår. Hon blev ledsen givetvis. Jag är så rädd att förlora henne, men det är försent och tänka så nu. Mitt fel att jag försummat henne.
Jag ser ingen annan lösning än att meddela socialen för jag kan inte fortsätta såhär. Dom kommer troligen ta min dotter. Jag har haft liknande problem hos socialtjänsten innan.
Och ja jag har frågat mina anhöriga om lån men ingen svarar mig. Jag har bränt dom broarna med, men det var pga min dotter och panik jag endå frågade dom igår.

Låter absolut som ett läge att be socialen om hjälp. Men först ett djupt andetag och landa i att du behöver vara mottaglig för precis all hjälp som kan erbjudas. Om du varit här förut kanske det är bättre att socialen betalar in hyran direkt en tid medans du får hjälp med ditt spelande. Hemmet är inte värt att förlora. Hoppas det ordnar sig! Hur gammal är dottern?

Hon är 11. Vi har haft kontakt med socialen pga flera orosanmälningar som sedan lades ner. Jag fick panik när hon idag gick till skolan och sa hej då pappa.

Jag hör dig och jag förstår den svåra situationen du befinner dig i. Det är viktigt att du inser att spelandet inte kommer lösa dina problem, utan bara förvärrar dem.

Nu är det dags att ta ett steg tillbaka och prioritera din och din dotters välmående. Att ta kontakt med socialen är ett viktigt steg mot att få den hjälp ni behöver.

Du är starkare än du tror och du kan övervinna det här. Sluta spela och fokusera på att hitta långsiktiga lösningar för dig och din dotter. Hjälp finns för dig och med hjälp kan ni ta små steg mot en bättre framtid.

Tack för alla stöttande ord. Jag har spärrat mig på Spelpaus. Ringt vårdcentralen för samtalskontakt, och socialtjänsten. Alla var mycket förstående och inte dömande. Det känns lite som nu eller aldrig . Tack för dom fina orden

Ring socialtjänsten lite illa kvickt.
Dom ska ha infon om elavstängningen redan.

Du hade redan pratat med soc, tänkte dom hjälpa akut?

Jag har pratat med soc de kan inte göra nåt gällande elen nu. Jag skulle få pengar till resa till min mamma med min dotter vara över helgen. Det ska göras en utredning också innan dom kan hjälpa med elen och hyrorna.

Jag hoppas innerligt att du får hjälp och att du tar emot hjälp ang ditt spelande! Ingen vinst är viktigare än ditt barn, glöm aldrig det.
För ditt barns skull så måste du bestämma dig att nog är nog och börja göra andra prioriteringar.
Ett barn som är på väg in i tonåren dessutom förstår så mkt mer än man kan tro, och lider säkert i det tysta. Oavsett avstängd el och 0 kr på kontot så vad närvarande och lyhörd och berätta för din dotter att nu är det nya tag och allt kommer bli bättre.
Finns FB grupper där man kan be om hjälp, finns massa olika, Robin Hood tror jag en hette. Man kan be om hjälp och få matkassar, kläder, swish. Stoltheten får man svälja i detta läget. Du kan även vända dig till din lokala kyrka, gå ditt redan idag och berätta om din situation.

Om du vill pma mig din dotters namn (eller ditt namn)och adress så kommer jag skicka ett paket med pysselgrejer, det hinner inte komma före Påsk men en överraskning nästa vecka kan vara väl behövlig!

Senast ändrad:
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp