- Meddelanden
- 2 465
- Mottagna reaktioner
- 1 603
- Poäng
- 1 147
Alltid hyra/boendekostnader först!! Oavsett vad det gäller för räkningar i övrigt.Tack, då skulle jag betalat hyran först![]()
Alltid hyra/boendekostnader först!! Oavsett vad det gäller för räkningar i övrigt.Tack, då skulle jag betalat hyran först![]()
Hallå där fröken! Sätt för sjutton autogiro på hyran samma datum som lönen!! Min hyra dras samma sekund som lönen landar på kontot sedan många år tillbaka. Även fast jag både slutat låna, slösa och spela bort pengar och dessutom har skuldsanering så är det fortfarande en trygghet att den absolut viktigaste räkningen blir betald! Gör dig själv den tjänsten, tjejen.
Tack, ja, jag har insett att den ska betalas först oavsett, vet själv inte vad jag håller på med längre tyvärr. Men det löste sig denna gång, fick hjälp från oväntat håll, dock ännu ej skuld men..Jag ringde hyresvärden och bad om att de skulle dra hyran den 27:e. Först sa hon att det var den sista som gällde men efter att hon pratat med en kollega var det inga problem. Det är den som ska ha betalt som man får kontakta om att ändra datum för autogirot, jag var lite otydlig i mitt svar.
Jag förstår, då är det nog inte hos alla det överhuvudtaget är möjligt heller.Jag ringde hyresvärden och bad om att de skulle dra hyran den 27:e. Först sa hon att det var den sista som gällde men efter att hon pratat med en kollega var det inga problem. Det är den som ska ha betalt som man får kontakta om att ändra datum för autogirot, jag var lite otydlig i mitt svar.
Tack, jag fick fram alla nummer på klarna kortet, cvv kod mm i appen men Klarna godkände dock inte Betalo. Mitt Remember kort är maxat tyvärr. Tar Billender kreditupplysning eller allt går via ens eget kreditkort? De betalar alltså inte ens räkning och man då får ett lån på beloppet så att säga? Utan tjänsten är som att man skulle ta ut kontanter på sitt kort?Vet inte om det funkar med ett virtuellt Klarna kort men om du har vanligt kreditkort så kan du först betala in skulden, säg att du betalar 3000 kr på kreditkortet. Vänta två dagar tills pengarna kommit och sen kan du betala en annan räkning via Betalo. Så gör jag i princip varje månad med mitt Collector kort och ett Visa kort jag har. Inte optimal lösning men dock en bra lösning att använda samma pengar två gånger. Den här månaden använde jag Betalo för förta gången, hade Billhop innan. Så jag tror att det är samma regler hos Betalo, att man inte kan betala fakturor till kreditinstitut, inkasso, men man kan betala hyra, telefon och sådana.
Sen har ju Billender så du kan lägga upp fakturor upp till 5000 kr och de har även en ny tjänst med att betala fakturor med kreditkortet (det måste finnas tillräckligt med pengar på det). Jag har använt Billender och betalat till inkasso och de har inte nekat det, vet inte om det ändrats nyligen.
Billender tog Bisnode när jag reggade mig. Nya kunder får lägga in fakturor på ett belopp upp till 3000 kr som sen ändras till 5000 kr. Dock har de en begränsning så varje faktura får vara på max 1500 kr men de har höjt lite, minns dock inte vad det tillåtna beloppet per faktura ligger på. Sen drar de en månadsbelopp via autogiro varje månad. Jag betalar ca 300 kr per månad och har en skuld just nu på ca 3900 kr där.Tack, jag fick fram alla nummer på klarna kortet, cvv kod mm i appen men Klarna godkände dock inte Betalo. Mitt Remember kort är maxat tyvärr. Tar Billender kreditupplysning eller allt går via ens eget kreditkort? De betalar alltså inte ens räkning och man då får ett lån på beloppet så att säga? Utan tjänsten är som att man skulle ta ut kontanter på sitt kort?
Tack för återkopplingBillender tog Bisnode när jag reggade mig. Nya kunder får lägga in fakturor på ett belopp upp till 3000 kr som sen ändras till 5000 kr. Dock har de en begränsning så varje faktura får vara på max 1500 kr men de har höjt lite, minns dock inte vad det tillåtna beloppet per faktura ligger på. Sen drar de en månadsbelopp via autogiro varje månad. Jag betalar ca 300 kr per månad och har en skuld just nu på ca 3900 kr där.
Efter ett tag lanserade de samma tjänst som Betalo har, så har man kreditkort med tillgängligt belopp på så kan man använda det för att betala räkningar och då gäller inte max gränsen på upp till 5000 kr. Men den tjänsten har jag aldrig använt.