Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Panik, lån på totalt 420.000:-

Kan man fylla i sina uppgifter på uc s hemsida o få del av den grattis eller måste man skicka in ett papper per post och begära ut infon dom har om en? Jag hittade en inloggning men den kostade 19 kr.

Loggade in nu och kollade. Det verkar som att de har ändrat, tidigare behövde man INTE göra en skriftlig begäran. Jag har gjort det på nätet två år i rad och det har gått elektroniskt. Se nu att de tar 19 kr men under Frågor och Svar står det så här:

Jag önskar ett registerutdrag från UC – hur gör jag?
Som privatperson eller enskild näringsidkare kan du kostnadsfritt beställa ett utdrag en gång per år som visar vilka uppgifter som UC har registrerat om dig.

Ett registerutdrag ska beställas skriftligen och vara undertecknat. Vi kan därför inte acceptera beställningar via e-post, fax eller beställningar som saknar egenhändig namnteckning.

Fyll i dina uppgifter i denna pdf, underteckna beställningen och posta den till:

UC AB
Registerutdrag
117 88 Stockholm

Registerutdraget kommer att skickas till den adress som vi har i vårt register, vilket är din folkbokföringsadress eller annan postadress som du anmält till Skatteverket.

Du får ditt registerutdrag inom tio dagar efter att vi har mottagit din beställning.

Jag tänkte beställa Min upplysning för 19 kr, fyllde i personnr, e-post samt telefon och gick till betalning där man ska ange kortnummer. I det sista steget ångrade jag mig och tänkte att jag beställer det senare i år men kanppen Avbryt fungerar inte!!! Så man är "låst" på sidan där man ska ange kortnummer, det går inte att avbryta eller gå tillbaka eller komma till menyn!!!! Jag undrar hur de tänkte där! Jag stängde ner sidan helt enkelt!

Loggade in nu och kollade. Det verkar som att de har ändrat, tidigare behövde man INTE göra en skriftlig begäran. Jag har gjort det på nätet två år i rad och det har gått elektroniskt. Se nu att de tar 19 kr men under Frågor och Svar står det så här:

Jag önskar ett registerutdrag från UC – hur gör jag?
Som privatperson eller enskild näringsidkare kan du kostnadsfritt beställa ett utdrag en gång per år som visar vilka uppgifter som UC har registrerat om dig.

Ett registerutdrag ska beställas skriftligen och vara undertecknat. Vi kan därför inte acceptera beställningar via e-post, fax eller beställningar som saknar egenhändig namnteckning.

Fyll i dina uppgifter i denna pdf, underteckna beställningen och posta den till:

UC AB
Registerutdrag
117 88 Stockholm

Registerutdraget kommer att skickas till den adress som vi har i vårt register, vilket är din folkbokföringsadress eller annan postadress som du anmält till Skatteverket.

Du får ditt registerutdrag inom tio dagar efter att vi har mottagit din beställning.
Då skickar jag, hittade det som står ovan men tänkte om ja missat nåt, tack

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp