- Meddelanden
- 12 088
- Mottagna reaktioner
- 8 488
- Poäng
- 5 497
Kan man fylla i sina uppgifter på uc s hemsida o få del av den grattis eller måste man skicka in ett papper per post och begära ut infon dom har om en? Jag hittade en inloggning men den kostade 19 kr.
Loggade in nu och kollade. Det verkar som att de har ändrat, tidigare behövde man INTE göra en skriftlig begäran. Jag har gjort det på nätet två år i rad och det har gått elektroniskt. Se nu att de tar 19 kr men under Frågor och Svar står det så här:
Jag önskar ett registerutdrag från UC – hur gör jag?
Som privatperson eller enskild näringsidkare kan du kostnadsfritt beställa ett utdrag en gång per år som visar vilka uppgifter som UC har registrerat om dig.
Ett registerutdrag ska beställas skriftligen och vara undertecknat. Vi kan därför inte acceptera beställningar via e-post, fax eller beställningar som saknar egenhändig namnteckning.
Fyll i dina uppgifter i denna pdf, underteckna beställningen och posta den till:
UC AB
Registerutdrag
117 88 Stockholm
Registerutdraget kommer att skickas till den adress som vi har i vårt register, vilket är din folkbokföringsadress eller annan postadress som du anmält till Skatteverket.
Du får ditt registerutdrag inom tio dagar efter att vi har mottagit din beställning.